56 788 läst ·
407 svar
57k läst
407 svar
Erfarenhet VW Nya Passat e-hybrid 2024
Medlem
· Stockholm
· 1 666 inlägg
Nu har VW skickat epost angående uppdatering av användarvillkor med följande titel:
Viktig uppdatering
Nya användarvillkor för din Volkswagen ID
Och dessa måste man acceptera...
Men saken är att jag inte har en ID-bil, jag har en Passat e-hybrid MY 2024!
Vad 17 är det som är fel med VW????
Och har någon annan fått liknande mail?
Viktig uppdatering
Nya användarvillkor för din Volkswagen ID
Och dessa måste man acceptera...
Men saken är att jag inte har en ID-bil, jag har en Passat e-hybrid MY 2024!
Vad 17 är det som är fel med VW????
Och har någon annan fått liknande mail?
Medlem
· Stockholm
· 1 666 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 703 inlägg
Eller så handlar det inte om VWs ID-modeller, utan det är ID som identifikation.
Dvs din användare i deras digitala tjänster.
Olycklig namngivning, men det är VW duktiga på... (Deras app hette när jag började använda den CarNet, bytte namn till We Connect som låter mer som en dating app)
Dvs din användare i deras digitala tjänster.
Olycklig namngivning, men det är VW duktiga på... (Deras app hette när jag började använda den CarNet, bytte namn till We Connect som låter mer som en dating app)
Det går att stänga hastighetsvarningen direkt från förare displayen om du scrolla ner till assistanssystem displayen och sedan klicka på ok knappen på ratten så får du en meny med all assistans system som du snabbat kan stänga av istället för att gå igenom massa menyer på infotainment skärmen.H hulten skrev:Mina siffror gäller när man "kryssar i" begränsad laddning och står vid enfasanslutning.
I övrigt kan jag bara hålla med angående mjukvara. Helt hopplöst.
Mina ritualer innan jag lämnar carporten är att gå in i menyn "assistans system" och kryssa ur hastighetsvarning, linjevarning, trötthetsvarning. Då går bilen helt ok på e4. Så fort jag lägger i backen går jag in i menyn som kommer upp och kryssar ur manöverbroms för att slippa tvärnitar.
Synd att det ska behöva vara så här.
Har försökt få bilen att spara 20% SOC till p-värme när jag åker till stugan men får inte det att funka.. menyn dyker upp men spelar ingen roll vad jag väljer. Den kör till noll i alla fall.
När jag lämnar arbetet lyser ofta gul varning kaffekopp i 10 minuter. Dricker jag för mycket eller för lite kaffe på jobbet?
I övrigt inga tips tyvärr!
Samma historia med fjärparkingen dom funktioner går inte heller att hitta infotainment systemet även fast bilen är utrustad med det...B Bo Berglund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 666 inlägg
Kan du vara lite tydligare?Felix042 skrev:
Var någonstans börjar du när du skriver "scrolla ner till assistanssystem displayen"?
Och vad tryckte du på för att "scrolla" där?
Förstår inte vad du menar med "förare displayen"....
Har inte VW men en annan VAG som börjar på A. I den sitter en knapp längst ut på blinkersspaken för lane assist.E Eken08 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 703 inlägg
Jag vet inte hur besläktade senaste Passaten och ID4an är.
Men jag upplever att vår ID4 behåller inställningen på Lane assist, men jag har oftast "mild" lane assist igång (mild håller emot lite om man försöker korsa en linje utan att blinka, hård håller en i mitten av vägen).
Sen finns Traffic Assist, den verkar köra hård Lane assist.
Traffic assist slår man av och på med en knapp på ratten:
Men jag upplever att vår ID4 behåller inställningen på Lane assist, men jag har oftast "mild" lane assist igång (mild håller emot lite om man försöker korsa en linje utan att blinka, hård håller en i mitten av vägen).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, ett tryck eller behöver du bläddra mellan flera val?13th Marine skrev:
Jag vet inte hur besläktade senaste Passaten och ID4an är.
[bild]
Bäst att fråga om dagliga irritationsmoment en önskar göra varje gång innan köp.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 703 inlägg
Ett tryck, men det är som sagt för Traffic assist, som har hård mitt-i-filen-hållning, vilket jag sällan vill ha.E Eken08 skrev:
Jag upplever att Lane assist på ID4an funkar bättre än på vår föra Passat (MY16/17) och kör gärna med "mild"-varianten på.