Det är äntligen dags att lägga nytt golv i vår hall/kontor. Ser att det finns vinylklick nuförtiden. Tänker mig att det är enklare att lägga än hel vinylmatta. Vad har ni för erfarenheter av vinylklick? Har kollat på Forbos. Relativt dyrt, men bara det är bra så. I dagsläget finns en plastmatta från 70-talet på golvet. Någon sa att man bara kan lägga rakt över, ojämnheter syns ej igenom. Nuvarande matta är liksom ojämn i "klinkersform". Rummet har en ojämn form så därav funderar jag också på om klickgolv är bäst.

Jag har precis lagt ett vinylklickgolv, och helt klart syns ojämnheter mindre, men de hörs, när man går över en yta som inte ligger dikt emot underlaget så blir det stegljud som avviker. Men de är lätta att såga och finns i så tunna skivor som 4 mm.

P Plutus skrev:
Jag har precis lagt ett vinylklickgolv, och helt klart syns ojämnheter mindre, men de hörs, när man går över en yta som inte ligger dikt emot underlaget så blir det stegljud som avviker. Men de är lätta att såga och finns i så tunna skivor som 4 mm.
Då är det kanske bäst att ta bort den gamla mattan och lägga någon dämpning under. Tack för snabbt svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.