Byggahus.se

Enrörsystem handdukstork

1. L
    Medlem · Nivå 12
  2. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  3. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    • Laddar…
  4. L
    Medlem · Nivå 12
    Ska handdukstorken pluggas på ena sidan? Det går ju ett rör från ventilen till handdukstorken.

5. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  6. L
    Medlem · Nivå 12
    Jag har ett problem. Inloppsröret till handdukstorken ligger under utloppsröret. Om jag ska ha ventilen monterad till höger vilket är vettigast hur drar man rören då?. Inlopp för ventilen kommer att ligga precis ovanför rören.

7. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
    Det som nog bli lite knivigt att få ihop det, t.o.m för en rörmokare.
    Det enklaste, dock inte det snyggaste, alternativet vore att sätta ventilen i det vänstra benet på handdukstorken. Det blir en liten bit synlig dragning men för enkelhetens skull så hade jag nog gjort så.

8. L
    Medlem · Nivå 12
    Håller med. Tänker på ett annat alternativt. Det finns en T koppling på utloppssidan. Om jag sätter en T koppling på inloppsröret också då kan jag koppla ihop de som en bypass. Frågan är om det finns nåt sort blandare lik TP 1 blandare fast för ett rör som jag kan sätta emellan. Vad sägs om TP 1 blandare på väggen ?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Namnlös.jpg

9. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
    Det är inget T-rör utan en returventil med föravstängning. Under locket så sitter det en insexskruv alt en skruv för plattmejsel som man öppnar och stänger den ventilen med.
    TP 1 blandare, vad är det för något?

10. L
    Medlem · Nivå 12
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    77740218-1DD8-40EC-84DC-040C5150FF43.jpeg
    En sån

11. L
    Medlem · Nivå 12
  12. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
    Jag tycker det blev bra!
    Du löste det på bästa sätt (y)