raveper skrev:
Det är väl bara att banka upp lite kabel och en ny brytare. Verkar onödigt med fjärr. Tror din elektriker har en snygg och enkel lösning.

Den snyggaste, enklaste och billigaste lösningen kan mycket väl vara trådlös här.

edit: och det är alltså inte en fjärrkontroll vi snackar om, utan en "vanlig lampknapp" på väggen.

tille1 skrev:
Hej
Köp trådlösa sändare o mottagare hos conrad sen kan du använda en eljo brytare till sändaren då blir det rätt pris o rätt brytare
mvh tille
Kan du länka till en sådan setup, hittar inte riktigt.

...finns här:

http://www.schneider-electric.se/connect

Jag föreslår att du använder E-nr 1700701 till "ny" tryckknapp på rätt sida dörren och E-nr 17 007 25 som mottagare där den felaktiga är placerad.

Finns att köpa på elbutik.se

Om brytaren bara hamnat på fel sida väggen borde det vara lätt att lösa. Om det är en regelvägg så går det att montera en ROT-dosa parallellt med den bef. dosan och sedan fiska igenom kablarna.

Och om det är en murad/gjuten vägg går det att borra genom botten på dosan och montera en ELJO brytare i en låg förhöjningsram.

EDIT: Kan missförstått dig med "fel sida om dörren". Mitt förslag gäller inte om dosan hamnat på högersidan istället för vänster och vice versa.

Redigerat:
Hej!

Det blev en aktorpuck 1K samt´brytare, båda från Eljo (deras connect serie)

Dock var de ganska dyra runt 2000 för båda. Hade kunnat lägga en utanpåliggande installation men nu vart jag lite envis och ville ha en dold.

Lite besviken dock på att tryckknappen inte är en vippströmbrytare som de vanliga eljo brytarna. Det är en tryckknapp som klickar lite lätt. Jag trodde man hade som ambition att göra de trådlösa brytarna exakt likadana som de vanliga. På avstånd och på bild ser de dock exakt likadana ut. En bagatell men väl värd att nämna.

MVH
Henrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.