É
Jag ska sätta nya reglar på ett lite ojämnt betonggolv, med nåt kakel ovanpå. Det gamla ska rivas och sen sätter jag det nya lite tätare och lite lägre så klinkern ligger stabilt i en lägre nivå än idag. Egentligen är det nog inte jätteojämnt men jag måste ändå palla upp överallt för att hamna på rätt nivå.

Hur lägger jag enklast de nya reglarna i våg? Är det bara hålla på kapa brädor från några millimeter till ett par cm och lägga ut med jämna mellanrum eller finns något smart knep? Det är väl inte jätteomständigt men vill ju ha någorlunda bra snabbt även om det sen ska flytspacklas uppepå.

Tänkte även fästa det med vinkeljärn i golvet så det inte ”hoppar” runt (vibrerar). Gamla golvet var lite så. Ligger nån bräda och annat för att komma i rätt nivå men några är helt lösa.

Under golvrenovering med blottade reglar, skor, verktyg och skyddsutrustning på brun kakelgolv, samt en dammsugare och strömkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

É
T.ex. är det ju lättare få rätt nivå om man bara sätter en regelstump på sidan och sen bara skruvar från sidan. Men det vill jag inte, då hänger det ju i skruvarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.