Rewston Rewston skrev:
Jag och min sambo köpte nyligen en äldre stol från innan 2003, och har lite samma problem.
Vi har en stol som inte passar till Newborn delen som bäbisen kan ligga/sitta i de första månaderna, ryggstödet är för "brett" så låsningen inte går i.
Hur mycket jobb var det att kapa och runda av kanterna? Vad använde ni för verktyg och tillvägagångssätt?
Hej,
Inte svårt eller mycket jobb alls.
Måttade 67 mm och kapade sedan med sticksåg.
Därefter slipade jag med en rondelslip för att runda av kanten.

C chrille-gäddan skrev:
Hej,
Inte svårt eller mycket jobb alls.
Måttade 67 mm och kapade sedan med sticksåg.
Därefter slipade jag med en rondelslip för att runda av kanten.
Tack, då ska vi ge oss på detta och försöka få till det :>

Efter slipning, kan man måla stolen med denna?

• Flügger Natural Wood vit panellack, burk med etikett och bild på lackering av träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
C chrille-gäddan skrev:
Hej,

Vi kapade av nederdelen på spjälorna. Kan nu köra både gamla och nya tillbehör. Sparade mtrl ute på kanten för att fortfarande passa i fästet för den bredare ryggspjälan.

Med vänlig hälsning,
Christer
Hej,
Du skrev att du fick till att använda både gamla och nya tillbehör på detta sätt. Fick du till att använda nya babysetet ( plastbygel+ryggstöd) utifrån denna renovering?

Jag har tagit bort en centimeter, men får det inte riktigt att fungera. Behöver slipa mer på sidorna kanske?

Vänlig hälsning

Lisa

L Lisa.N skrev:
Hej,
Du skrev att du fick till att använda både gamla och nya tillbehör på detta sätt. Fick du till att använda nya babysetet ( plastbygel+ryggstöd) utifrån denna renovering?

Jag har tagit bort en centimeter, men får det inte riktigt att fungera. Behöver slipa mer på sidorna kanske?

Vänlig hälsning

Lisa
Hej,

Ja jag kan använda både gamla och nya tillbehör. Tex så funkar pladtbyhelnoch ryggstöd.

Minns inte exakt hur mycket jag kapat bort men återstående ska vara 67mm.
Sen slipade jag bara så det blev runda avslut.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.