135 221 läst ·
79 svar
135k läst
79 svar
Enklare renovering av äldre Stokke Stol (tripp-trapp) från -84
Så himla bussigt, tack för hjälpen
Hej! Försökte göra detta på min stokke som är av äldre modell. Även om jag har den nya insatsen att mäta mot får jag inte till det. Har du nån bild på hur det ser ut när ni smalnat av ryggbrädorna? MvhC chrille-gäddan skrev:
Nä vi gav oss faktiskt aldrig på det utan kör retro-stilen med en gammal bygel istället
Hej,B bigswall900 skrev:
Vi kapade av nederdelen på spjälorna. Kan nu köra både gamla och nya tillbehör. Sparade mtrl ute på kanten för att fortfarande passa i fästet för den bredare ryggspjälan.
Med vänlig hälsning,
Christer
Hej
Jag har 2 gamla stokke stolar från mitten av 90-talet, har köpt till newborn set för ska ha tvillingar i början av nästa år. Det borde väl räcka då om man sågar bort lite på det övre ryggstödet i nedre kant? Som jag fattat det så skiljer det 1 cm mellan stolarna.
Jag har 2 gamla stokke stolar från mitten av 90-talet, har köpt till newborn set för ska ha tvillingar i början av nästa år. Det borde väl räcka då om man sågar bort lite på det övre ryggstödet i nedre kant? Som jag fattat det så skiljer det 1 cm mellan stolarna.
Tjoho. Tack för delningen.C chrille-gäddan skrev:
Vet du om er lösning passar för alla nya tillbehör? Både babysits och bricka?
Hej, förlåt en liteOT fråga. Finns det alltså ff en marknad för dessa stolar? Jag har en ståendes som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Är det någon idé att försöka sälja den eller är det bara att skänka till välgörenhet? (Utan bygel.)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 224 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 224 inlägg
Eftersom en ny kostar nästan 2000 kr så finns det en andrahandsmarknad.Jiji skrev:
På Tradera finns det flera auktioner där buden ligger på 700 - 970 kr just nu.