419 läst ·
2 svar
419 läst
2 svar
Enkelledare till ljuskronor
Har renoverat upp ett gäng (isolationsklass 0) ljuskronor och andra gamla belysningsarmaturer genom åren och fått till vad jag tycker är bra lösningar för att konvertera dem till klass I. Nu ligger dock några kristallkronor i pipen som på sedvanligt vis är kopplade med utanpåliggande transparent "högtalarkabel". Någon som hittat ett bra dubbelisolerat alternativ?
Har tidigare tvinnat upp dessa tvinnade tygkablar som säljs lite varstans och använt där det förekommer beröringsbara enkelledare. Har också hittat dubbelisolerad transparent enkelledare, men bara förtent = silverfärgad. Tygkablarna blir förvisso riktigt snyggt, men här skulle jag gärna vilja hitta nåt som ser ut som "original".
Har tidigare tvinnat upp dessa tvinnade tygkablar som säljs lite varstans och använt där det förekommer beröringsbara enkelledare. Har också hittat dubbelisolerad transparent enkelledare, men bara förtent = silverfärgad. Tygkablarna blir förvisso riktigt snyggt, men här skulle jag gärna vilja hitta nåt som ser ut som "original".
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Du får allt posta en massa bilder först i https://www.byggahus.se/forum/threads/renovera-gammal-ljuskrona-elektriskt.331242/ på renoveringsarbetet 
Klicka här för att svara