Dottern närmar sig låsvredet på toaletten i bottenplan, byggd under trappen. Lär inte ta oss in om hon lyckas låsa. Någon som haft samma problem och lösning i så fall? Dörren är 30 mm, byta dörr är inget enkelt alternativ. Kollat lite på toalås till båtar?

• bh111.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det att öppna låset och plocka bort låsmekanismen, sedan en enkel hasp för att låsa i barnfri höjd?

Mmm, tänkt på det med. Men gäster vill nog visa att det är upptaget, problem redan idag att hälften vet inte hur man låser, andra hälften vågar inte... Förstår dom iofs, tänker likadant dom gånger jag kommer någonstans med gamla lås :-)

Finns så smala kistor? Även kollat på gamla typ SJ-lås. Tycker det är charmigt, men går det att få dit?

Redigerat:
O
Jag har inte ens lås på min toadörr...:D
Så hasp är ett bra alternativ tycker jag....

Jag gillar att kunna låsa om mig och så länge jag är säker på att dörren inte går att få upp utifrån så tycker jag inte det är ett problem att det inte syns. På offentliga toaletter upplever jag att folk inte kollar iaf. . . Hemma är det väl inte varje dag ni har så mycket gäster att man inte märkt att de försvunnit på toaletten? Jag tjatar, gör det enkelt köp en hasp :p

Sätt en hasp högt upp på dörren och så en skylt på utsidan med upptaget/ledigt.

Jobbiga lösningen skulle vara att skruva fast en ny låskista på insidan av dörren och montera handtag och dylikt på sedvanligt sätt. Man kan ju även bygga en liten låda runt kistan och måla i valfri kulör. Kanske puffa till det med orange eller turkos.

Gör ett litet titthål, så kan man titta in och se om någon är där. Är dörren även låst med en hasp så kan man vara riktigt säker.

Jag har en 28 mm tjock gammal spegeldörr. Jag tog låskistan (en smal rackare) från en annan gammal toalettdörr och det gick att få i den med lite karvande. Inte så många mm trä kvar, men det håller för tonårsbarn.

Köpte från specialbeslag, blev helt ok...

• image.jpg
    Skapa konto
  • image.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
T
Blev prima:thumbup:

• Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.