1 004 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Enhandschuck. Svår att dra åt och lossa
Enligt manualen så ska man plocka bort batteriet innan byte av verktyg av säkerhetsskäl.Discharged skrev:
Manövrering av chucken skall man naturligtvis inte heller göra med hjälp av att köra maskinen, en sådan lösning hade aldrig godkänts ur säkerhetssynpunkt, jämför med att sätta dit ny skiva på vinkelslipen genom att hålla i skivan och köra maskinen lite sakta...
Sen att det går, det är en annan sak och inte det min fråga gäller.
Åter till min grundfråga, kan man reparera detta? Är låsningen en del av chuckens konstruktion så det hjälper att byta den, eller sitter problemet innanför chucken, allså på axel / växellåda eller liknande?
Fungerar auto-lock som det ska på den bråkande maskinen? Att axeln är helt låst när knappen inte trycks in?
Om det strular lär inte keyless-chucken fungera särskilt bra.
Idag hämtade jag den GSB 18V-55 jag reklamerade på Bauhaus för cirka 5 veckor sedan.
Drygt 900 kr, vilken var arbetstid, ny växel, frakt och moms, kostade tydligen reparationen där växeln byttes under en arbetstid på 1/6 timme.
Nu var fakturan till Bauhaus eftersom växeln ingick i deras 5 åra garanti.
Får väl köra denna och den som köptes förra sommaren mest framöver för att se om de nya växlarna är bättre.
Drygt 900 kr, vilken var arbetstid, ny växel, frakt och moms, kostade tydligen reparationen där växeln byttes under en arbetstid på 1/6 timme.
Nu var fakturan till Bauhaus eftersom växeln ingick i deras 5 åra garanti.
Får väl köra denna och den som köptes förra sommaren mest framöver för att se om de nya växlarna är bättre.
Klicka här för att svara