En del kemikalier läcker genom handskar även om det kanske inte märks. Vid hantering av epoxi bör du byta handskar var 15:e minut. Så det gäller att kolla kombinationen handske och kemikalie noggrant ,även om du kanske mest hanterar småfarliga grejer och inget riktigt styggt.
 
Ansell Touch n Tuff är min favorit vid kemisk påfrestning.

https://www.ahlsell.se/10/personligt-skydd/handskar/engangskemskyddshandskar/engangshandskar/253068/


Tegera 849 är helt oslagbar vid kemisk påfrestning i kombination med mekanisk påfrestning till exempel bilmek.

https://www.ahlsell.se/10/personligt-skydd/handskar/engangskemskyddshandskar/engangshandskar/372142/


Magnetisk hållare rekommenderas!
Röd hållare för skyddshandskar, för användning i tuffa arbetsmiljöer som bilmekanik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/workshop-equipment/sealey-magnetic-glove-dispenser-apgd
 
För dålig avans och omsättning?
 
total total skrev:
Någon som vet varför biltema slutar med nitrilhandskar??

[länk]

Var har det framgått att de ska sluta med dem?
Synd iaf. Jag tycker de varit prisvärda.
 
total total skrev:
Någon som vet varför biltema slutar med nitrilhandskar??

[länk]
De hade för ca 1 år sen en kort version av denna nitril handske och den var riktigt grym! Synd bara att de slutade sälja den, en kartong gick på ca 50kr (100st), var nog den bästa nitril handsken jag hittat och då har jag provat en del. När de tog bort den korta versionen så höjde de den långa som du länkar ovanför till nästan det dubbla priset :(
 
N Napster skrev:
De hade för ca 1 år sen en kort version av denna nitril handske och den var riktigt grym! Synd bara att de slutade sälja den, en kartong gick på ca 50kr (100st), var nog den bästa nitril handsken jag hittat och då har jag provat en del. När de tog bort den korta versionen så höjde de den långa som du länkar ovanför till nästan det dubbla priset :(
Vad ska vi göra nu, utan nitrilhandskar? Lika bra att ge upp, lägga sina projekt åt sidan och dra sig tillbaka. Aldrig kommer något att bli som förr. :cry:... :p
 
P pyro skrev:
Var har det framgått att de ska sluta med dem?
Synd iaf. Jag tycker de varit prisvärda.
såg det på plats i deras dator och personalen (sommar vikarier?) bekräftade att de inte finns kvar.

Skärmdump av webbsida som visar nitrilhandskar slutsålda i Stockholm med texten "UTGÅTT" markerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Intressant att det inte syns om man tittar på ett varuhus som fortfarande har dem i lager. Då framgår det inte att de är utgående. Känns ju som något som kan vara intressant att veta så man kan ta en kartong extra innan alla försvinner.
 
j.f.s
Men fan. Dessa är ju grymma! För köpa några kartonger..
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.