1567 kWh under Juli. Hur kan det vara möjligt?

Är det mycket över det normala? Glömd infravärme? FTX-aggregat? (tillsatsvärmen i dom är kända smygsnyltare av el) Läckande VVB?

drygt 2 kW konstant dygnet runt i en månad... Låter lite galet om du inte har en massa elprylar på?? Massa datorer od... Men det låter orimligt mycket.

Hur stort hus har du?

Jag hade 1225kWh under juli. Har inte haft igång någon värme. Har en avfuktare under grund som går.. samt två datorer med rätt mycket kringutrustning som står på dygnet runt.. En gammal ineffektiv elpanna som värmer varmvattnet samt en gammal ineffektiv spis. Har småbarn så tvättmaskin/diskmaskin går rätt hårt.

Hur ser de ut för dig? Jag vet inte riktigt vad som ska vara normalt att ha under Juli.. vad har ni andra? Kan vara intressant att se..

Redigerat:
580kwh, och då har jag elektrisk VVB, körde luftvärmepumpen på kylning ca 5-6 dagar under juli, samt en hel del mekande i garaget, svetsning osv. och även då gick L/L på kyla.
så ja, nåt är galet hos dig!

electrocuted skrev:
580kwh, och då har jag elektrisk VVB, körde luftvärmepumpen på kylning ca 5-6 dagar under juli, samt en hel del mekande i garaget, svetsning osv. och även då gick L/L på kyla.
så ja, nåt är galet hos dig!
Hur stort hus har du? Hur många i familjen?

Rrrrr skrev:
Hur stort hus har du? Hur många i familjen?
bor ensam, ca 150kvm. skrev såklart fel, det är ju under en 2-månadersperiod jag hade 580kwh, tänkte inte på att räkningen kommer varannan månad..

Har precis mätt mitt hus när jag varit borta under sommaren, och omräknat till en månad, så ligger vilodriften på 421kwh ungefär.

Stora förbrukare hos mig är 3 cirkpumpar, hembio+sonos, mailserver/fiberbox/router, l/v vp+elpanna tror dessa 4 grupper tar ungefär en fjärdedel var när jag inte är hemma.

Har gjort motsvarande test när jag är hemma (singel), och dår blir det ungefär 550kwh per månad.

Spaltade upp alla förbrukare jag kunde hitta hemma, och räknade samman. Intressant nog, så blev det nästan exakt samma förbrukning som jag praktiskt fick när jag inte var hemma.

Jag kanske måste ta å räkna vad de är hos mig som drar ström. Jag hade ju nästan lika hög förbrukning som TS. Jag misstänker att det är avfuktaren under grund samt datorena som drar ström.. sen gammal spis/tm/dm är nog inte så energieffektiva..

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.