Jag har fiber via vårt stadsnät. Tycker det börjar bli dyrt med TV paketen. Jag har inte längre någon lust att betala över 150kr i månaden för raklamkanaler.
Hur tittar jag på svt och TV4 via fiber? Känns märkligt att man ska behöver man köpa ett helt paket med en massa skräp för att kunna se fria kanaler?
Är inte intresserad av att bara köra play heller men det kanske är det man får göra?
Hur tittar jag på svt och TV4 via fiber? Känns märkligt att man ska behöver man köpa ett helt paket med en massa skräp för att kunna se fria kanaler?
Är inte intresserad av att bara köra play heller men det kanske är det man får göra?
SVT1 och 2 kan du se gratis via SVT Play-appen. TV4 ser du för 59:- per månad via TV4 Play-appen. Då ingår Sjuan och TV12. Du kan då även streama vissa saker on demand.
Har du en nyare TV brukar de apparna finnas direkt i din TV, annars behöver du en enklare streamer.
Har du en nyare TV brukar de apparna finnas direkt i din TV, annars behöver du en enklare streamer.
Har folk helt glömt bort att marknätet finns? Kräver bara en gammal hederlig antenn.
Ja, det analoga marknätet är nerstängt.
För att försöka svara på TS egentliga fråga så är min uppfattning att fibernäten tyvärr inte sänder ut SVT om man inte har ett TV-abonnemang. Inte ens hos oss som har fiber via det kommunala kabel-TV-bolaget har gratis SVT över fibern.
Man kan väl se 4an gratis också via appen (med reklam), i alla fall finns ett gratisalternativ listat på hemsidan.E esortho skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
SVT och TV4 sänds i DVB-T men mottagaren måste klara MPEG4.E esortho skrev:
För att se TV4 i sin helhet d.v.s. som i marknätet eller via satellit krävs ett abonnemang för minst 59:-/mån.tveksamt skrev:
Det finns en gratisvariant men då får du inte mer än valda delar från TV4.
https://www.tv4play.se/paket