Hej.
Huset står på berg med synligt berg i källaren.
Grävde på nedsidan i annat ärende och under källarplattan var det rätt blött. Men då det är berg samt stora stenar varstans känns det som ett svårt fall att dränera. I källaren kommer det ibland in vatten ur berget osv så perfekt kommer det inte bli och ej ändamål.
Men kanske lite är bättre än inget.
Fick en idé om att enbart ha dräneringsbrunnae. Borra/gräva på som punkt insatser så gjupt som går under plattan och ha massa hål i brunnen för att sedan ha pump.
Finns sådana här produkter på marknaden eller är det att tillverka själv. Någon som har erfarenheter? Tänker att man placerar några stycken med lämplig singel och markduk utanför.