Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Jag sjunker inte till nivå, tyvärr. 😘
Ditt inlägg säger mer om dig, än om mig.

Varesig att kalla folk saker eller gråta ut och anmäla inlägg till höger och vänster.
Du verkar arg, hur mår du egentligen?
Hur mår du .....
Du verkar vilja starta bråk i de flesta trådar.
Det är inte jag som anmäler ngn i denna tråd eller andra trådar.
Jag gråter ej över dig är däremot heligt förbannad på dig och hur du beter dig.
Hur gammal är du egentligen .....
Hela din attityd skvallrar om vem du är under pannbenet.

• Wow
Dilato
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Ett forumtroll är en person som skriver inlägg på nätet för att starta gräl, lura andra eller göra folk arga.
Vem av du och Fredrik som heter sig som ett troll är alldeles säkert uppenbart för de allra flesta.

• Gilla
joran och 5 till
  • Laddar…
M
Hur mår du .....
Du verkar vilja starta bråk i de flesta trådar.
Det är inte jag som anmäler ngn i denna tråd eller andra trådar.
Jag gråter ej över dig är däremot heligt förbannad på dig och hur du beter dig.
Hur gammal är du egentligen .....
Hela din attityd skvallrar om vem du är under pannbenet.
Hej! Har skummat igenom tråden lite snabbt och förstår inte din ilska. Jag kan förstå om du är besviken för att tråden inte tagit exakt den form som du önskat. Det gör det sällan i forumsammanhang. Däremot kan jag inte tycka att @FredrikR har betett sig otrevligt och det tycker inte jag att han har gjort i de sammanhang där jag mött honom tidigare heller. Tråden blev inte som du ville. Allt går inte att styra speciellt inte människor på ett forum. Det är bara att gå vidare i livet eller här på BH det väljer du själv.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Tomture61
M Mrs November skrev:
Hej! Har skummat igenom tråden lite snabbt och förstår inte din ilska. Jag kan förstå om du är besviken för att tråden inte tagit exakt den form som du önskat. Det gör det sällan i forumsammanhang. Däremot kan jag inte tycka att @FredrikR har betett sig otrevligt och det tycker inte jag att han har gjort i de sammanhang där jag mött honom tidigare heller. Tråden blev inte som du ville. Allt går inte att styra speciellt inte människor på ett forum. Det är bara att gå vidare i livet eller här på BH det väljer du själv.
Vis av erfarenhet från andra trådar som handlar på ett eller annat sätt om Mammotion så verkar dessa individer älska att starta ett bråk.
Dessa individer med över 10-20 t inlägg, troligtvis startar de bråk på andra ställen också.
Eller att man i varje tråd som handlar på ngt sätt om Mammotion så ska man kapa tråden och älta sina meningar och bekymmer.
Starta en egen tråd är mitt råd till dessa (det ältar jag om)

Redigerat:
Tomture61
Denna tråd är tyvärr pajad av vissa personer, inget kul att läsa om glåpord trakasserier felaktigheter.
Detta när man faktiskt är intresserad av tips - råd - frågor om Mammotion klippare.
Halva tråden är nu massa skit som ej har ngt med trådens rubrik att göra.

Vis av erfarenhet från andra trådar som handlar på ett eller annat sätt om Mammotion så verkar dessa individer älska att starta ett bråk.
Dessa individer med över 10-20 t inlägg, troligtvis startar de bråk på andra ställen också.
Eller att man i varje tråd som handlar på ngt sätt om Mammotion så ska man kapa tråden och älta sina meningar och bekymmer.
Det är väl inte bråk om man påstår något annat än dina ord eller påpekar att man har andra erfarenheter av klipparna än dig, varför bli kränkt av det?

• Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
M
Starta en egen tråd är mitt råd till dessa.
Jag ska villigt erkänna att Mammotion är inget jag vet något om så där lägger jag mig platt. Jag tror inte att människor medvetet jävlas med andra. Kan kanske finnas någon enstaka. Men inte på det stora hela. Har varit medlem på BH i bara några år och de första åren läste jag enbart och tyckte det var roligt med bredden och all den expertis som faktiskt finns. Dessutom verkade folk gilla att dela med sig av kunskap. Sedan ett par år har jag deltagit i endel trådar och vissa trådar har varit mer högljudda än andra. Visst vore det enkelt om alla tyckte precis som jag men skulle jag lära mig något då eller utvecklas som person? Tror inte det. Även jag har varit irriterande ibland är fullt medveten om det men jag har alltid en ärlig avsikt. Det tror jag också att andra har. Även då dom inte tycker lika som jag🙂 Det händer att jag hoppar av trådar där jag anser att jag själv kommit till vägs ände. Men jag tror att de allra flesta liksom du och jag har en ärlig avsikt i det som sägs och skrivs. Önskar dig en trevlig helg. Ps om du inte mår bra av att delta i tråden du startat så bara glöm att den finns.

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Det är väl mer att de har en annan åsikt än dig. Att du då tolkar det som ett personligt påhopp är beklagligt. Det hjälper inte heller att du hittar på saker om andras förutsättningar. Driver sådant en tråd framåt?
En ytterligare fråga: ska man bara få skriva positiva saker om Mammotion?

• Gilla
ptlf och 2 till
  • Laddar…
Tomture61
P ptlf skrev:
Det är väl inte bråk om man påstår något annat än dina ord eller påpekar att man har andra erfarenheter av klipparna än dig, varför bli kränkt av det?
Hade i tråden en person som ställde en fråga och jag svarade.
Personen skickade ett PM till mig för vidare frågor 👍
Mycket hänsynsfullt gjort, imponerad.
En herre som nog alla vet om hans bekymmer med klipparen har jag ett gäng inlägg från, vissa är nog intressanta för andra.
Körde själv med PM till slut till honom för att ej stöka till i tråden.
Lite senare (dagar) så blev jag tvungen att informera om rubriken i tråden.
Tips och trix men även frågor om Mammotion klippare.
Sen blev flera personer stötta i kanten + ville absolut ha ngt annat än just vad som står i rubriken och nu är tråden meningslös för vidare tips / råd / frågor.

Tomture61
M Mrs November skrev:
Jag ska villigt erkänna att Mammotion är inget jag vet något om så där lägger jag mig platt. Jag tror inte att människor medvetet jävlas med andra. Kan kanske finnas någon enstaka. Men inte på det stora hela. Har varit medlem på BH i bara några år och de första åren läste jag enbart och tyckte det var roligt med bredden och all den expertis som faktiskt finns. Dessutom verkade folk gilla att dela med sig av kunskap. Sedan ett par år har jag deltagit i endel trådar och vissa trådar har varit mer högljudda än andra. Visst vore det enkelt om alla tyckte precis som jag men skulle jag lära mig något då eller utvecklas som person? Tror inte det. Även jag har varit irriterande ibland är fullt medveten om det men jag har alltid en ärlig avsikt. Det tror jag också att andra har. Även då dom inte tycker lika som jag🙂 Det händer att jag hoppar av trådar där jag anser att jag själv kommit till vägs ände. Men jag tror att de allra flesta liksom du och jag har en ärlig avsikt i det som sägs och skrivs. Önskar dig en trevlig helg. Ps om du inte mår bra av att delta i tråden du startat så bara glöm att den finns.
Detta är en tråd om Mammotion som handlar om tips och trix.
Ej ngn tråd där man skriver om tex vädret eller vad man käkade till frukost.
Det är ren hård fakta som jag vill delge + hjälpa andra.
Men eftersom det ej verkar fungera på detta sätt här på BH så lägger jag ned detta att vara hjälpsam.

Tomture61
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det är väl mer att de har en annan åsikt än dig. Att du då tolkar det som ett personligt påhopp är beklagligt. Det hjälper inte heller att du hittar på saker om andras förutsättningar. Driver sådant en tråd framåt?
En ytterligare fråga: ska man bara få skriva positiva saker om Mammotion?
Var absolut ej jag som startade detta ......

Var absolut ej jag som startade detta ......
Du tycker det ja.....

• Gilla
Baba_yaga och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Denna ofruktlösa diskussion får ni tjäbbla med varandra med tills ni blir blå i fejan.

Detta är en tråd om Mammotion som handlar om tips och trix.
Ej ngn tråd där man skriver om tex vädret eller vad man käkade till frukost.
Jag måste erkänna jag missat inläggen om frukost o vädret o det tkr jag också är oväsentligt i tråden...

Efter att ha till slut börjar få hyfsad ordning av min Luba 2 mini AWD 1000 så kan jag ge några tips:
1) lita inte på 4G om konsekvensen för klipparen vid dålig noggrannhet är att den skadar sig själv eller annat.
2) ha inte flera AP till WiFi om ni använder WiFi till klipparen, bind klipparen till en WiFi AP enbart.
3) ha extra marginaler till kanten om det finns en berghäll, en bil eller annat som GPS-signalen kan studsa på. Det hänger helt på vart på himlen satelliterna är om det är ett problem eller ej. Oftast inget problem, men så plötsligt...
4) klipp inte gräset så långt ut mot ett dike eller liknande så att ett hjul kan börja slira när det är 45° vinkel i vändningarna. Då kommer den obönhörlig en att backa ut för kanten förr eller senare, oftast förr. I en av de senare releaserna har dessutom klipparen blivit bättre på att klippa ut i hörnen, genom att backa. Även dör gäller detta!
5) klipparen skiter hårt på gräset längs kanterna när den vänder (även med flerpunktsvändning) och om det är torrt eller blött så kommer gräset att slitas loss. Detta är också ett problem där det mest är skugga och gräset därför är svagväxande.
6) om man har terrasseringar, eller liknande där klipparen har ganska kort avstånd mellan två områden, men där den absolut inte får passera gränsen, lägg gräsmattan i olika områden på vardera sidan terrasseringen.
7) använd virtuella staket. Både vid branter och andra ställen där man behöver extra säkerhet. Mammotion har gett virtuella staket rätt hög prioritet för att stoppa klipparen.
8) ta loss klippskivan varannan till var tredje vecka. Kolla så att det är rent under dess infästning(till det behövs en 10 mm hylsnyckel), långa grässtrån där ger högre motstånd för klippmotorn. Vänd gärna knivarna när ni gör detta också. Alltid bättre med vassa knivar.
9) Automowerknivar är billiga och kompatibla. Deras skruvar passar dock inte. Jag misstänker dock att de räcker att man borrar ur lite på ski skyddet (som finns på min modell) för att det skall fungera.
10) lägg gärna separat område med enbart kantklippning närmast diken och liknande, då behöver inte klipparen vända i en av de jobbigaste miljöerna. Gräsmattan är ofta känsligare för slitage där också.

Jag återkommer med fler saker, men detta var en start i alla fall.

Problemen med 4G och WiFi måste Mammotion lösa, det är inte lätt att få bra täckning med bara en AP i en trädgård. Och man har ingen aning om hur 4G fungerar i trädgården heller.

• Gilla
Myschli och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.