Hejsan
Jag har ett eftermonterat utanpåliggande vent.system typen FTX mellan kök o vrum. Det ligger på utsidan av väggen på kökssidan och nu ska den väggen bort, steg för steg. Nu är det en låda där ett rör passerar och jag undrar vad det är. Ser nämligen helst att den inte är där men har en känsla av att jag inte kommer få som jag vill och får jobba runt det

Tack på förhand
Mvh Tobbe

KalleKe
Skulle kunna vara en ljuddämpare

KalleKe Sammy_j skrev:
Skulle kunna vara en ljuddämpare
Fick det tipset med men tycker mig inte höra någon skillnad i sus/brus varken före under eller efter, aggregatet är dessutom max 2 meter rör ifrån? Jag har dock troligen fel

KalleKe
Jag tror det är brukligt att sätta ljuddämpare strax före/efter aggregatet.

Finns det en lucka någonstans, typ som ett filter för att rensa eller en mer än anslutning in-ut?

• Gilla
Tolin80
  • Laddar…
KalleKe Sammy_j skrev:
Jag tror det är brukligt att sätta ljuddämpare strax före/efter aggregatet.

Finns det en lucka någonstans, typ som ett filter för att rensa eller en mer än anslutning in-ut?
Ingen lucka vad jag kan se..

KalleKe
Luktar ljuddämpare då

• Gilla
Tolin80
  • Laddar…
Ett inlägg i all välmening.
Dina bilder är stora, så stora att forumet lägger in dem som länkar istället för att visa dem.
Jag klickade mig in på tråden men orkade ärligt talat inte öppna och titta på åtta bilder för att avgöra om jag kunde bidra med något.
Så mitt tips blir att skala om dem innan du laddar upp dem nästa gång.

Lycka till med din frågeställning.

• Gilla
Tolin80 och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ett inlägg i all välmening.
Dina bilder är stora, så stora att forumet lägger in dem som länkar istället för att visa dem.
Jag klickade mig in på tråden men orkade ärligt talat inte öppna och titta på åtta bilder för att avgöra om jag kunde bidra med något.
Så mitt tips blir att skala om dem innan du laddar upp dem nästa gång.

Lycka till med din frågeställning.
Tack, ska tänka på det framöver, har nog bara inte tänkt på det. Kan förklara varje jag inte kan klistra in bilderna

Mvh Tobbe

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Liknar lite Hallströms lågbyggda ljuddämpare. https://hallstroms.se/shop/category/49
Dem brukar vara 1 meter långa med kanalanslutning lite förskjuten till sidan på gavlarna..
Ser "fabriksbyggd" ut med tanke på punktsvetsning m.m.

• Gilla
exerg och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.