Jo då, dels för att använda eftersom något försvunnit, men också som strategi för att något lite ta udden av oförmågan att hålla ordning på grejerna. Finns det flera av en viss sort borde det ju öka chansen för att man ska hitta någon av dem...

Mr Handyman skrev:
Jo då, dels för att använda eftersom något försvunnit, men också som strategi för att något lite ta udden av oförmågan att hålla ordning på grejerna. Finns det flera av en viss sort borde det ju öka chansen för att man ska hitta någon av dem...
Det är vad man kan kalla win-win. Antingen hittar man den (vinst) eller så får man köpa nytt. :)

--- Mats ---

När jag inte hittar en pryl jag behöver brukar jag resonera så att det bästa sättet att hitta prylen är att gå och köpa en ny. När man kommer hem med den nya prylen hittar man i regel den första. Löjligt nog brukar jag hitta prylen där den skall ligga i teorin. Men eftersom det är så osannolikt att den ligger där den skall, brukar jag inte leta där. Förrän jag skall lägga den nyinköpta där den skall ligga. Konstigt hur hjärnan fungerar.

mattiasp skrev:
När jag inte hittar en pryl jag behöver brukar jag resonera så att det bästa sättet att hitta prylen är att gå och köpa en ny. När man kommer hem med den nya prylen hittar man i regel den första. Löjligt nog brukar jag hitta prylen där den skall ligga i teorin. Men eftersom det är så osannolikt att den ligger där den skall, brukar jag inte leta där. Förrän jag skall lägga den nyinköpta där den skall ligga. Konstigt hur hjärnan fungerar.
Hjärnan är en underlig pryl. En arbetskamrat förklarade en gång ovanstående underlighet för mig genom att säga "min sökalgoritm är inte samma som min lagringsalgoritm".

--- Mats ---

Jag som har lite utrymme nöjer mig med ett verktygsskåp:

• verktygskåp_modell_värsting.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
sveaman>Om du äger det där skåpet får du mer än gärna lägga upp fler bilder på det!
Det där ser ut som verktyg mm från 1800-talet och vad den kofferten kan vara värd är troligen kring sexsiffriga belopp. En försiktig gissning är att man börjar på en 150.000:-

/Kent

O nej, jag äger det inte. Det är bara en liten verktygsporris som jag laddat ner för flera år sedan och drägglar över då och då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.