herregud... mannen är ju prylgalen, han köper bara saker och använder dom inte!varför inte skänka en fjärdedel till mig? 
Går man till ett proffssnickeri ser man bara det absolut nödvändigaste, en maskin för varje funktion.
5 skruvdragare... har aldrig sett något liknande, det kanske som är med alla beroenden, eller amerikanare... (USA, handöverfräsens förlovade land...)
hehe! Kul filmklipp i varje fall
Går man till ett proffssnickeri ser man bara det absolut nödvändigaste, en maskin för varje funktion.
5 skruvdragare... har aldrig sett något liknande, det kanske som är med alla beroenden, eller amerikanare... (USA, handöverfräsens förlovade land...)
5 skruvdragare är väl inget.....jag har 9 om jag inte glömt någon...Gruvberget skrev:herregud... mannen är ju prylgalen, han köper bara saker och använder dom inte!varför inte skänka en fjärdedel till mig?
Igår började renoveringen av min ena verkstad på 40 kvm det blir vita väggar något billigt laminatgolv och en massa bänk och väggskåp istället för hyllor som jag haft innan.
Sen skall jag renovera verkstad 2 på 40 kvm. Ny gips på väggarna och slipa betonggolvet.
Verkstad 3 har jag sagt upp den är på 130 kvm med entresol och 8 m i takhöjd (lokstall) Behöver inte det utrymmet längre.
Det är bra att ha gott om plats ! Och skönt med ordning på grejerna....
Då ser jag framemot bilder! Gärna under processen med!verktygsgurun skrev:5 skruvdragare är väl inget.....jag har 9 om jag inte glömt någon...
Igår började renoveringen av min ena verkstad på 40 kvm det blir vita väggar något billigt laminatgolv och en massa bänk och väggskåp istället för hyllor som jag haft innan.
Sen skall jag renovera verkstad 2 på 40 kvm. Ny gips på väggarna och slipa betonggolvet.
Verkstad 3 har jag sagt upp den är på 130 kvm med entresol och 8 m i takhöjd (lokstall) Behöver inte det utrymmet längre.
Det är bra att ha gott om plats ! Och skönt med ordning på grejerna....![]()
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Antar att du inte kan engelska så jag hjälper dig lite. Han sa i filmen att han jobbar 3 dagar i veckan, 16 timmar om dagen. dvs 48 timmar i veckan spenderar han i den verkstan.Gruvberget skrev:herregud... mannen är ju prylgalen, han köper bara saker och använder dom inte!varför inte skänka en fjärdedel till mig?
Kurisuchianu skrev:
Haha mannen! Jag är översättare till yrket så det är lugnt, d^_^b ...jag förstod vad han sa. Men att säga och att göra är två skilda saker. Visst kan man tillbringa 48 timmar i veckan i en verkstad med att bygga upp lokalen, leka med Dymo-apparaten och putsa på maskinerna, en annan sak är att färdigställa alster i en verkstad. Då blir det damm, repor på maskinerna och viss oreda även i ett yrkessnickeri....
Nu var det inte detta filmklippen handlade om, dom var visst intressanta och väcker givetvis beundran och avundsjuka hos flera av oss "prylgalningar" i forumet, inklusive mig