Jag och en vän var på auktion idag för militärt överskottsmaterial. Mest skräp, men vi kom fram till en terränglastbil vore något att ha. Något riktigt skäl för ett sådant köp eller ens någon användning för denna anskrämliga pjäs kunde vi inte komma på, men det gjorde ju inte idén sämre. Jag ringde damen och berättade att jag drabbats av habegär inför en trettio år gammal militärgrön lastbil men att jag inte med en bästa vilja i världen kunde motivera den. "Köp den då! Då kan jag ta C-kort." Om jag blev förvånad var det inget mot vad min vän blev. :D
 
Wow! Var det en Terrängbil 11, 20, Valp? Berätta!

Och grattis förresten!
 
Terrängbil 30...
 
Oj! Ännu mer grattis. Den är ju helt suverän. Hoppas du får nytta/nöje! Den får ju de flesta SUV:ar att se rätt fåniga ut om inte annat.
 
Hoho! En TGB30:a är ju en trevlig historia... bortsett från rosten möjligen då :)

Vad fick du ge för härligheten? Skit i Minimaxer och ploj, en TGB är en TGB!
 
GustavW skrev:
Summerade mina verktygsinköp de senaste 5 åren. Visserligen ingår de i egna firman men det stannade inte på 5-siffrigt... Övertygad om att min del av lösöret i huset är värt mindre än verktygsskåpet...
Den femsiffriga gränsen går ju redan vid köp av ex.vis två skruvdragare
 
Paul-Staffanstorp
raveper skrev:
Den femsiffriga gränsen går ju redan vid köp av ex.vis två skruvdragare
Visst gör det men han skrev att det inte stannade på femsiffrigt vilket betyder att det är mer än 100000:- och lite fler skruvdragare än två... eller annat... ;)
 
raveper skrev:
Den femsiffriga gränsen går ju redan vid köp av ex.vis två skruvdragare
Köper du skruvdragare för över 5000 :- styck.... :O
 
Paul-Staffanstorp
Alfredo skrev:
Köper du skruvdragare för över 5000 :- styck.... :O
Min senaste Festool C12 Li kostade 4625:- så det är väl ganska nära 5000:-...
Antar att modellen större hamnar på över 5 lappar då... ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Min senaste Festool C12 Li kostade 4625:- så det är väl ganska nära 5000:-...
Antar att modellen större hamnar på över 5 lappar då... ;)
OK då, jag ger mig! Glömde för ögonblicket bort att 99 procent av alla skruvdragare här på forumet är av märket Festool. ;););)
 
Paul-Staffanstorp
Alfredo skrev:
OK då, jag ger mig! Glömde för ögonblicket bort att 99 procent av alla skruvdragare här på forumet är av märket Festool. ;););)
Det säger jag inte men det finns dragare i de prisklasserna...
Dock är det väl inte många hempulare som lägger de pengarna däremot...
 
Skratta er lyckliga över att priserna på bra maskiner har gått ner. När jag köpte min Makita BDF440 sommaren 2006 gav jag runt 5000kr för den från Tyskland :)
 
ClasseClas
phl skrev:
Skratta er lyckliga över att priserna på bra maskiner har gått ner. När jag köpte min Makita BDF440 sommaren 2006 gav jag runt 5000kr för den från Tyskland :)
Jag köpte även min BDF440 sommaren 2006 från Hundt i Tyskland men gav då knappt 3600 SEK för den:D. ESSVE hade då ett riktpris på ca 4700 SEK vill jag minnas.
 
Kanske minns fel då jag oxo köpte min från Hundt vid den tiden... nåja, brukar glömma priser åt andra hållet :)
 
ClasseClas
Ja mä... :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.