12 688 läst ·
96 svar
13k läst
96 svar
En idiots försvarstal
Jag hade turen på ett mycket tidigt stadium - inom några få månader efter inflytt till det nuvarande objektet - råka ut för ett par mycket synliga och pedagogiska haverier av billiga elverktyg. Sedan dess ifrågasätts sällan det där med att köpa kvalitet.
I och för sig är väl det här med verktygsköp inte så centralt i mitt liv, så jag begränsar mig rätt bra själv också.
I och för sig är väl det här med verktygsköp inte så centralt i mitt liv, så jag begränsar mig rätt bra själv också.
En liten uppdatering. Prylarna uppsatta, inställda och använda. Har fått små indikationer på att köpet var helt förkastligt. Jobbar själv med tanken på att 5 eller 8 grå lådor i verkstan är samma-samma. 5 eller 12 är ett större steg men det känns helt klart görbart. Får se vad som behövs framöver helt enkelt. 
Jag har väl gått hela vägen som beskrivs av Orust Kajak och har till slut nått till stadiet där frun ironiskt säger: Jahadu, en maskin till, vad kostade den där då?
JÄTTEMYCKET! svarar jag lyckligt och fortsätter fingra på reglagen. End of discussion och hon går igen.
Dock tror jag det är pedagogiskt viktigt att hon ser/hör att jag faktiskt ibland säljer iväg nån maskin också.
JÄTTEMYCKET! svarar jag lyckligt och fortsätter fingra på reglagen. End of discussion och hon går igen.
Dock tror jag det är pedagogiskt viktigt att hon ser/hör att jag faktiskt ibland säljer iväg nån maskin också.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är bara en fråga om jämställdhet Jag köpte en skrotbil för 1000 spänn, hon köper 2 st ansiktssmörjkräm, min bil står kvar.
Jag köpte en veteranbil, hon en soffa, bilen har jag sålt med vinst.
Det får hon höra ibland. Men hon är fin.
Protte
Jag köpte en veteranbil, hon en soffa, bilen har jag sålt med vinst.
Det får hon höra ibland. Men hon är fin.
Protte
Är väl i precis samma situation. Hon investerade i någon sorts grymt puder på NK i Stockholom. Jag köpte en GEX 125 AC för några år sedan. Slipen finns kvar. Dock unnar jag henne alla inköp i världen. Ibland funkar denna ädla tanke inte på båda hållen.prototypen skrev:
Just därför har jag slutat köpa öl. Verktygen må i många fall vara tio gånger så dyra men dom finns kvar och kommer så att göra långt fram över och det är de som gör det försvarbart.Evil Presley skrev:
Annars fungerar det som sagt att göra samlingen oöverskådligt stor, då försvinner eventuella nyköp i mängden.