Richard, ser du inte att du fått ett "manligt" beteende, Du vet exakt vilka butiker du ska gå till, det ligger en snörrät blå linje mellan din bostad och klädaffären.

Det är bra att du inte har en köplust, lägg pengar på hög det kan förändras.

Protte

johnnyboy62 skrev:
Här är det nog något som jag inte förstår. De flesta av inläggen i den här tråden handlar om hur man ska lura sin äkta hälft, eller åtminstone mörka att man köper vissa saker. Vad är det för förhållanden där man måste bete sig så???

I alla förhållanden som är något att satsa på, måste man ju kunna vara helt ärliga mot varandra!

Mitt råd till alla som skriver i den här tråden är: Gör slut! Skilj er! Har ni sådana usla relationer som ni beskriver, är det nog bäst att satsa på något nytt. Man blir ju mörkrädd. Och förbannad!

1. Andas med magen
  2. Sug i dig av ironin i inläggen
  3. Välkommen till tråden som utvecklats till off-topic-tråden. Kanske du finner något roande här i alla fall.

Ska berätta hur det gick till när jag köpte sänksåg(Makita).Det var förra sommaren o stundande planerad semesterresa(kostar ju alltid en slant).Habegäret var stort men jag insåg att med de stundande utgifterna skulle det nog inte va så smart att inhandla en just då.
Nu inträffade emellertid något som kom som en skänk från en klar himmel,ingen lottovinst men näst intill:D Frugan kommer hem efter en shoppingrunda o det visar sig att hon köpt Ännu en handväska att lägga till samlingarna.Jag frågar normalt sett inte vad saker hon köper kostar då jag inbillar mig att genom detta slippa få sådana frågor själv.
Inför den stundande semesterresan frågade jag faktiskt vad denna kostade(då jag själv skulle vänta med sänksågsköp till någon gång efter semestern).Efter viss tvekan kom det fram att beloppet var fyrsiffrigt med början på fyra... I samma stund flög djävulen i mig! Vilken fin väska utbrast jag glatt,den kommer du säkert ha mycket glädje av(fortfarande glatt)!
Redan nästa dag inhandlade jag en sänksåg med skenor:D Väl hemma med godsakerna ställer jag kartongerna på köksbordet o börjar ivrigt packa upp dom medan hustrun gjorde stora ögon men hon sa inget,frågade inte ens vad det var jag köpt!
Kolla vad jag köpte billigt! En sänksåg o den kostade inte mycket mer än din handväskad^_^b
Så bra då sa hon tyst...:D
Det blev lite inskränkningar på semesterresan men det var det alla gånger värt o mer därtilld^_^b

d^_^b Japp.. bästa sättet.. Tur är att det inte är att likna med lottovinst utan tillfällen som de du beskriver kommer uteslutande alltid. Det gäller bara att vänta på dem :D

R
prototypen skrev:
Richard, ser du inte att du fått ett "manligt" beteende, Du vet exakt vilka butiker du ska gå till, det ligger en snörrät blå linje mellan din bostad och klädaffären.

Det är bra att du inte har en köplust, lägg pengar på hög det kan förändras.

Protte
Ja, det har du ju faktiskt rätt i... Även om jag sedan tillbringar mycket tid i den affären. Dock har jag upptäckt att man faktiskt kan måttbeställa skjortor på nätet numera, så den blå linjen går inte ens utaför ytterdörren...

Jag har ingen köplust för att jag är relativt snål. Men å andra sidan har det räddat mig ett antal gånger när jag råkat ut för bakslag som kostat pengar.

Loosers!
Frugan har faktiskt det dyraste enskilda verktyget! En glasugn för 13500:- Att jag har verktyg för kanske det tiodubbla behöver jag ju inte nämna. Hennes enda kommentarer brukar vara att jag inte skall köpa nåt som jag inte kommer att använda. Å det är ju sällan nåt problem.

Hade med hustrun in på Swedol idag för jag behövde köpa en lamphållare. När jag stod och grävde som bäst undrade hon om jag hade sett att de hade en massa verktyg med 50% rabatt på de röda prislapparna. "Är du säker på att du inte saknar nåt?"
Att jag inte kom på nåt just då får jag gräma mig över.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.