12 688 läst ·
96 svar
13k läst
96 svar
En idiots försvarstal
När jag var yngre och "bodde hemma" så fick jag en impuls en dag och köpte en Nintendo-64, lite spel och extra handkontrollrar för sisådär 7-8000:-, vilket var en hel del pengar när man gick på gymnasiet..
Eftersom jag visste att jag skulle åka på utskällningar när jag kom hem så packade jag upp allting och slängde alla kartonger innan jag kom hem och la allting i ett par plastpåsar, och sa att jag köpt sakerna begagnat billigt, det funkade
Jag har dock inget behov av att göra liknande manövrar när jag köper maskiner och verktyg, och tycker lite synd om dom som behöver
Eftersom jag visste att jag skulle åka på utskällningar när jag kom hem så packade jag upp allting och slängde alla kartonger innan jag kom hem och la allting i ett par plastpåsar, och sa att jag köpt sakerna begagnat billigt, det funkade
Jag har dock inget behov av att göra liknande manövrar när jag köper maskiner och verktyg, och tycker lite synd om dom som behöver
Jag bygger kök och är nästan klar. Jag har det mesta förutom en sänksåg. Jag har inte haft råd att köpa en nu men önskar att jag lagt in en såg i budgeten. Första tillfället när den behövdes var bänkskivan, en bekant kom över med en ts 55 och resultatet blev perfekt. Nästa gång den behövdes var dett passbitar. Jag hyrde makitas sänksåg från cramo. Det första som händer är att sågen gör ett kast och klingan gräver sig in i skenan och gör ett hack både i mdf skivan samt skenan. Inte kul men detta visade sig vara en engångsföreteelse. Jobbet går bra och snitten blir fina.
Jag behöll sågen 3 dagar men hade klarat mig på 2. Det kostade ca800 kr inkl. moms.
Nu är jag som sagt nästan klar, hade jag haft en egen såg hade jag sluppit latexfoga och måla övergången mellan vägg och min sista passbit.
Om man börjat fundera på sänksåg så är det bara att slå till, man ångrar sig aldrig. Glöm ej dammsugaren!!! Helt ovärdelig enligt mig.
Ha det gott!
Jag behöll sågen 3 dagar men hade klarat mig på 2. Det kostade ca800 kr inkl. moms.
Nu är jag som sagt nästan klar, hade jag haft en egen såg hade jag sluppit latexfoga och måla övergången mellan vägg och min sista passbit.
Om man börjat fundera på sänksåg så är det bara att slå till, man ångrar sig aldrig. Glöm ej dammsugaren!!! Helt ovärdelig enligt mig.
Ha det gott!
Att ha en bra sänksåg är kalas,det är väl jag den första att skriva under på men problemet här är ju för många att rättfärdiga köpet av en(dyr) sådan inför sambo/hustru.Kort sagt- få dom att fatta att en bra sänksåg ÄR ETT MÅSTE hur dyr den än är!!! Att komma med argumentet-om jag haft en så hade jag sluppit latexfoga och måla övergången mellan vägg o sista passbit är nog nåt som jag svårligen tror dom köperLöjo skrev:Jag bygger kök och är nästan klar. Jag har det mesta förutom en sänksåg. Jag har inte haft råd att köpa en nu men önskar att jag lagt in en såg i budgeten. Första tillfället när den behövdes var bänkskivan, en bekant kom över med en ts 55 och resultatet blev perfekt. Nästa gång den behövdes var dett passbitar. Jag hyrde makitas sänksåg från cramo. Det första som händer är att sågen gör ett kast och klingan gräver sig in i skenan och gör ett hack både i mdf skivan samt skenan. Inte kul men detta visade sig vara en engångsföreteelse. Jobbet går bra och snitten blir fina.
Jag behöll sågen 3 dagar men hade klarat mig på 2. Det kostade ca800 kr inkl. moms.
Nu är jag som sagt nästan klar, hade jag haft en egen såg hade jag sluppit latexfoga och måla övergången mellan vägg och min sista passbit.
Om man börjat fundera på sänksåg så är det bara att slå till, man ångrar sig aldrig. Glöm ej dammsugaren!!! Helt ovärdelig enligt mig.
Ha det gott!
Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor
Redigerat:
Hej alla! Jag trodde jag skrev i sänksågstråden, förlåt!
Mitt inlägg kanske passar här också?
Jag har köpt mycket prylar inför detta bygge men min sambo är glad
när vi konstaterar att hantverkskosterna är koncentrerade till vvs och el.
Dessutom kan man lägga tid på detaljer och man behöver inte bevaka bygget hela tiden.
Mitt inlägg kanske passar här också?
Jag har köpt mycket prylar inför detta bygge men min sambo är glad
när vi konstaterar att hantverkskosterna är koncentrerade till vvs och el.
Dessutom kan man lägga tid på detaljer och man behöver inte bevaka bygget hela tiden.
Medlem
· Västra Götaland
· 4 inlägg
Här är det nog något som jag inte förstår. De flesta av inläggen i den här tråden handlar om hur man ska lura sin äkta hälft, eller åtminstone mörka att man köper vissa saker. Vad är det för förhållanden där man måste bete sig så???
I alla förhållanden som är något att satsa på, måste man ju kunna vara helt ärliga mot varandra!
Mitt råd till alla som skriver i den här tråden är: Gör slut! Skilj er! Har ni sådana usla relationer som ni beskriver, är det nog bäst att satsa på något nytt. Man blir ju mörkrädd. Och förbannad!
I alla förhållanden som är något att satsa på, måste man ju kunna vara helt ärliga mot varandra!
Mitt råd till alla som skriver i den här tråden är: Gör slut! Skilj er! Har ni sådana usla relationer som ni beskriver, är det nog bäst att satsa på något nytt. Man blir ju mörkrädd. Och förbannad!
Det är ju mänskligt att frugan inte skall veta hela sanningen
Lik väl som de mörkar skor och kläder å allt sådant
Ett äktenskap är exakt som en helt normal affärsförhandling, man säljer på motparten det man vill, mörkar smådetaljer mm
johnnyboy62 skrev:Här är det nog något som jag inte förstår. De flesta av inläggen i den här tråden handlar om hur man ska lura sin äkta hälft, eller åtminstone mörka att man köper vissa saker. Vad är det för förhållanden där man måste bete sig så???
I alla förhållanden som är något att satsa på, måste man ju kunna vara helt ärliga mot varandra!
Mitt råd till alla som skriver i den här tråden är: Gör slut! Skilj er! Har ni sådana usla relationer som ni beskriver, är det nog bäst att satsa på något nytt. Man blir ju mörkrädd. Och förbannad!
Jag ber om ursäkt, men du för tankarna till en sån här:

Håller med Paul mfl att de flesta skämtar självklart. Sen får man faktiskt också komma ihåg att många härinne inte riktigt bara köper det nödvändiga eller för den delen det rationella. Just såna inköp när ens pryl/verktygsfetisch får utlopp skryter man kanske inte alltför glatt över hemma. Jag har också räknat lite på inköpen då min försäkring på uthusen skulle läggas upp och jag blev rejält mörkrädd o då ligger jag säkert i lä mot vissa andra här. På samma gång kan man gå in och handla "lite" tillbehör, handskar mm o kontoutdraget säger -5000 kr. Klart man är ärlig i ett förhållande men sen finns vita lögner eller lagom undanhållande. På samma sätt kan jag fråga vad hennes nya Louis Vuitton väska kostade men egentligen vill jag inte vetajohnnyboy62 skrev:Här är det nog något som jag inte förstår. De flesta av inläggen i den här tråden handlar om hur man ska lura sin äkta hälft, eller åtminstone mörka att man köper vissa saker. Vad är det för förhållanden där man måste bete sig så???
I alla förhållanden som är något att satsa på, måste man ju kunna vara helt ärliga mot varandra!
Mitt råd till alla som skriver i den här tråden är: Gör slut! Skilj er! Har ni sådana usla relationer som ni beskriver, är det nog bäst att satsa på något nytt. Man blir ju mörkrädd. Och förbannad!
Jag har ju tyvärr inte heller bara detta som hobby utan är lika hopplös på elektronik och värst av allt alla bilprojekt så jag tackar min lyckliga stjärna att frun är lika intresserad o förstående, ändå pratar jag inte exakta belopp oftast. Tänk om hon inser att nya maskinen kostar mer än motsvarande hantverkstimmar hade gjort!!!??? Och ja jag skojar
