Hej!

Har en atmos panna som börjat uppföra sig konstigt och min fråga gäller laddomaten. Hur ska termometrarna visa vid eldning. Har för mig att alla tre visat ungefär lika mycket men nu visar dom så här (se bild) vid eldning.
Någon som kan vara snäll och förklara för mig om det är rätt som det är och gärna lite mer information om hur en laddomat funkar.
Ska byta till bergvärme i sommar men vore bra om allt funkade tills dess :)

524903_10151714164350012_727590011_24091332_70531022_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Utgående kan aldrig bli varmare än ingående. Det är nog fel på termometrarna.
 
Vilken är utgående och inkommande då? Jag ska kolla en gång till
på termometrarna men jag tror inte det är fel på dom? Hur ska termometrarna stå under eldning?
 
Kollade nu och tog loss den nedersta termometern och den visade fel, gradskivan hade snurrat. Men ställde rätt den nu (tog loss den och jämförde med utetemperaturen. Så nu visar den nedersta 60grader, den i "mitten" 30grader och den högst upp 80grader. Är detta rätt?
 
Nederst = utgående till pannan
Mitten = från acktank
Överst = från pannan

Den mittersta kommer sakta att stiga när acktanken börjar bli full
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.