Hej!
Har en atmos panna som börjat uppföra sig konstigt och min fråga gäller laddomaten. Hur ska termometrarna visa vid eldning. Har för mig att alla tre visat ungefär lika mycket men nu visar dom så här (se bild) vid eldning.
Någon som kan vara snäll och förklara för mig om det är rätt som det är och gärna lite mer information om hur en laddomat funkar.
Ska byta till bergvärme i sommar men vore bra om allt funkade tills dess
Har en atmos panna som börjat uppföra sig konstigt och min fråga gäller laddomaten. Hur ska termometrarna visa vid eldning. Har för mig att alla tre visat ungefär lika mycket men nu visar dom så här (se bild) vid eldning.
Någon som kan vara snäll och förklara för mig om det är rätt som det är och gärna lite mer information om hur en laddomat funkar.
Ska byta till bergvärme i sommar men vore bra om allt funkade tills dess
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollade nu och tog loss den nedersta termometern och den visade fel, gradskivan hade snurrat. Men ställde rätt den nu (tog loss den och jämförde med utetemperaturen. Så nu visar den nedersta 60grader, den i "mitten" 30grader och den högst upp 80grader. Är detta rätt?
Klicka här för att svara