Jag håller på att renovera ett hus och det blir därmed ny el överallt.

Vi har ett fönster från golv till tak där vi skulle vilja ha eluttag i fönstersmygen på båda sidor. Hur gör man detta på bästa sätt?
 
  • Gilla
Tompafix
  • Laddar…
M mattiasohult skrev:
Jag håller på att renovera ett hus och det blir därmed ny el överallt.

Vi har ett fönster från golv till tak där vi skulle vilja ha eluttag i fönstersmygen på båda sidor. Hur gör man detta på bästa sätt?
Man sätter en apparatdosa där man vill ha sitt uttag och drar rör/slang till nästa dosa. Lite meckigt i en fönstersmyg men det handlar bara om tid och lite svett.
 
  • Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
Tyckte först att apparatdosa byggde lite för mycket mot fönstret, men insåg att det nog blir ganska bra ändå
 
Det finns ju lågbyggande uttag, men vill man ha dubbla uttag så krävs det en speciell apparatdosa.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.