Har två döda g4 ovanför badrumsspegeln.
Har mätt om det är ström och det är ström i vita sladdarna hela vägen ut till den vita plastdelen som själva stiften sätts in i.
Men de lyser aldrig. Köpt nya g4 så inte det.
Vad är det för fel? Vad kan jag göra?
Har mätt om det är ström och det är ström i vita sladdarna hela vägen ut till den vita plastdelen som själva stiften sätts in i.
Men de lyser aldrig. Köpt nya g4 så inte det.
Vad är det för fel? Vad kan jag göra?
Du har förmodligen mätt att du har spänning fram, inte ström.
Bara för att det finns spänning så betyder det inte att det finns ström att leverera. Det kan bero på dålig kontakt någonstans eller en trasig transformator.
Har båda gett upp samtidigt? Isåfall är transformatorn misstänkt.
Bara för att det finns spänning så betyder det inte att det finns ström att leverera. Det kan bero på dålig kontakt någonstans eller en trasig transformator.
Har båda gett upp samtidigt? Isåfall är transformatorn misstänkt.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Exakt hur har du mätt, och med vilken typ av mätinstrument?
OM du har satt nya LED lampor istället för halogen lampor, så är det inte säkert att den transformator som du har klarar att driva LED lampor. Annars så är G4 socklar ökända för att ge glappkontakt, men i så fall borde det lysa om du ruckar lite på lampan i sockeln.
OM du har satt nya LED lampor istället för halogen lampor, så är det inte säkert att den transformator som du har klarar att driva LED lampor. Annars så är G4 socklar ökända för att ge glappkontakt, men i så fall borde det lysa om du ruckar lite på lampan i sockeln.
Klicka här för att svara


