2 931 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
elskåp placerad i ett skåp = okej?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Så är det gjort på många ställen. Borde inte vara något som säger att det inte är tillåtet. Skulle vara idiotiskt i såfall.
Jag säger, bygg ett skåp om du vill, tänk bara på att inte göra det för litet.
//Patrik
Jag säger, bygg ett skåp om du vill, tänk bara på att inte göra det för litet.
//Patrik
Ja jag hade tänkt ta dubbelskåp till detta så det får gott om plats. För inte borde väl ett skåp med automatsäkringar eller en digital elmätare alstra enormt med värme?
Kanske skulle göra några hål i stommen för extra luft?
Kanske skulle göra några hål i stommen för extra luft?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Hade de alstrat enormt med värme så hade det varit något värre problem. 
//Patrik
//Patrik
I det stora hela så är det ju inga problem men jag har stött på centraler i skåp där det blir så trångt att man inte kan göra arbete utan att montera ner skåpet samt om det är för djupa skåp så man "ligger" på en hylla för att nå fram till centralen så som Patrik säger, inte för litet så funkar det ju (om du inte hittar snygga dörrar till din central så du blir nöjd så).
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Ja, på vissa skåp får man montera ner dörrar och magneter m.m. för att överhuvudtaget få av kåpan.Glufsglufs skrev:I det stora hela så är det ju inga problem men jag har stött på centraler i skåp där det blir så trångt att man inte kan göra arbete utan att montera ner skåpet samt om det är för djupa skåp så man "ligger" på en hylla för att nå fram till centralen så som Patrik säger, inte för litet så funkar det ju (om du inte hittar snygga dörrar till din central så du blir nöjd så).
Och centraler som har såna där skåp är ju ofta av äldre natur och utan JFB, så när man är tvungen att komplettera med något så får man sätta en ny kapsling utanför skåpet för att det inte finns plats.
//Patrik
Klicka här för att svara