A
prototypen prototypen skrev:
Så du menar att elektrikern har dragit en andra gång utan att få det att fungera?
Har ni något att mäta med?
Det är ju bara att följa tråden som sitter tillsammans med den bruna.

Bättre bilder mera framifrån önskas.

Protte
 
  • Elektrisk kopplingsdosa med kabelanslutningar och kontaktorer från Schneider Electric, monterad på OSB-skiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där har det inte varit någon elektriker, inga kabeltätningar/förskruvningar.
Var är tryckvakten inkopplad?
Det finns inga trådar på A2 och 95 (lite suddigt, bredvid röd tråd på motorskydd) vad jag kan se.
Vita trådarna går de till en lampa?

Grattis, pumpen går köra iaf. (går den åt rätt håll?)

Protte
 
  • Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
Finns ingen elektriker som "riskopplar" så här på ett bord. KLÄM FRAM NU att det är du själv som försöker, ljuget är alltför genomskinligt. Nu sa jag det som alla andra borde ha sagt meddetsamma.
 
Redigerat:
  • Gilla
Thorkell och 1 till
  • Laddar…
Koppla som det är ritat på första bilden så ska du se att det funkar.
 
  • Gilla
Amir S
  • Laddar…
A
Tack för upplysningen, Ringde han nu på kvällen och nämnde några av följande påståenden som ni skriver och fick lite förklaringar. kabeltätningar som ingick va för små eller kabeln som var draget för grov, han ska hämta nya som skulle passa. Han sa även hela kontaktorn va för kopplad med alla röda kablar från fabrik och han missade att koppling mellan A2 <-> 95 saknades.(tack för upplysningen Prototypen). Hoppas det är det som saknas.
förhoppningsvis kommer min pump igång nästa gång han kommer ut.
En sak som man blir upprörd över är att allt för många tycker att man ”ljuger” utan att ha en aning. Ni kanske är proffs på det ni gör men försök va lite trevliga.
Ha en trevlig kväll.
 
  • Gilla
David Lothigius
  • Laddar…
Jag rekommenderar ärligt talat att du byter elektriker. Det är inte meningen att du ska behöva ställa frågor här om varför han inte lyckades koppla in pumpen. Men du har väl läst #3?
 
Var är tryckvakten inkopplad?
 
A Amir S skrev:
En sak som man blir upprörd över är att allt för många tycker att man ”ljuger” utan att ha en aning. Ni kanske är proffs på det ni gör men försök va lite trevliga.
Ha en trevlig kväll.
Anledning att många tror (både dom som skriver det och dom som inte skriver det) är att flera av oss har många år & trådar här på forumet bakom oss och ”känner igen” ”upplägget”.

Det finns tre huvudtyper som startar trådar med innehåll likt ditt:
- Hempulare som inte kan något och som vill få oss att tro att den inte gör jobbet själv.
- Person som trollar för att kunna visa ESV att hempulare gör farliga eljobb och att forumet uppmuntrar till farliga eljobb.
- Ärliga som tyvärr fått tag på klåparelektriker.
 
A
Demmpa Demmpa skrev:
Anledning att många tror (både dom som skriver det och dom som inte skriver det) är att flera av oss har många år & trådar här på forumet bakom oss och ”känner igen” ”upplägget”.

Det finns tre huvudtyper som startar trådar med innehåll likt ditt:
- Hempulare som inte kan något och som vill få oss att tro att den inte gör jobbet själv.
- Person som trollar för att kunna visa ESV att hempulare gör farliga eljobb och att forumet uppmuntrar till farliga eljobb.
- Ärliga som tyvärr fått tag på klåparelektriker.
Då förstår jag vad problemet är. Men jag kallar inte min elektriker för en klåpare, även i mitt yrke så kan man missa. Men vi försöker hjälp / vägleda.
Återkommer med resultat.
 
Men fakta är att din elektriker lätt ska kunna koppla pumpen. Det är ett typiskt "problem" som man får lära sig att lösa på "elektrikerskolan", så även om han inte är en klåpare så kan man ju fundera hur hans kunskaper är i övrigt. Så jag tycker fortfarande att du ska se dig om efter någon annan.
Hur kommer det att gå den dag det blir nått som "kräver lite mer".
 
  • Gilla
Amir S
  • Laddar…
A
Ja det kommer jag absolut göra efter detta jobb.
Mvh
 
Vilken spänning ska kontaktorns spole ha? 230V? 400V?

Så som det är kopplat nu så är den kopplad för 230V.

I nedre framkanten på kontaktorn brukar det vara ett ”fönster” där man ser datan för spolen i kontaktorn.

Såhär ser själva spolen ut,
https://www.se.com/se/sv/product/LXD1V7/tesys-d-spole-.-passar-lc1d09-38-ac-version/


Elektrisk kontaktor kopplad för 230V med synligt spänningsdatafönster, intill demonterad spole.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Amir S
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.