22 324 läst ·
26 svar
22k läst
26 svar
Elschema motorskydd o tryckvakt 3fas Debe pump
prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Där har det inte varit någon elektriker, inga kabeltätningar/förskruvningar.
Var är tryckvakten inkopplad?
Det finns inga trådar på A2 och 95 (lite suddigt, bredvid röd tråd på motorskydd) vad jag kan se.
Vita trådarna går de till en lampa?
Grattis, pumpen går köra iaf. (går den åt rätt håll?)
Protte
Var är tryckvakten inkopplad?
Det finns inga trådar på A2 och 95 (lite suddigt, bredvid röd tråd på motorskydd) vad jag kan se.
Vita trådarna går de till en lampa?
Grattis, pumpen går köra iaf. (går den åt rätt håll?)
Protte
Tack för upplysningen, Ringde han nu på kvällen och nämnde några av följande påståenden som ni skriver och fick lite förklaringar. kabeltätningar som ingick va för små eller kabeln som var draget för grov, han ska hämta nya som skulle passa. Han sa även hela kontaktorn va för kopplad med alla röda kablar från fabrik och han missade att koppling mellan A2 <-> 95 saknades.(tack för upplysningen Prototypen). Hoppas det är det som saknas.
förhoppningsvis kommer min pump igång nästa gång han kommer ut.
En sak som man blir upprörd över är att allt för många tycker att man ”ljuger” utan att ha en aning. Ni kanske är proffs på det ni gör men försök va lite trevliga.
Ha en trevlig kväll.
förhoppningsvis kommer min pump igång nästa gång han kommer ut.
En sak som man blir upprörd över är att allt för många tycker att man ”ljuger” utan att ha en aning. Ni kanske är proffs på det ni gör men försök va lite trevliga.
Ha en trevlig kväll.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Anledning att många tror (både dom som skriver det och dom som inte skriver det) är att flera av oss har många år & trådar här på forumet bakom oss och ”känner igen” ”upplägget”.A Amir S skrev:
Det finns tre huvudtyper som startar trådar med innehåll likt ditt:
- Hempulare som inte kan något och som vill få oss att tro att den inte gör jobbet själv.
- Person som trollar för att kunna visa ESV att hempulare gör farliga eljobb och att forumet uppmuntrar till farliga eljobb.
- Ärliga som tyvärr fått tag på klåparelektriker.
Då förstår jag vad problemet är. Men jag kallar inte min elektriker för en klåpare, även i mitt yrke så kan man missa. Men vi försöker hjälp / vägleda.Demmpa skrev:
Anledning att många tror (både dom som skriver det och dom som inte skriver det) är att flera av oss har många år & trådar här på forumet bakom oss och ”känner igen” ”upplägget”.
Det finns tre huvudtyper som startar trådar med innehåll likt ditt:
- Hempulare som inte kan något och som vill få oss att tro att den inte gör jobbet själv.
- Person som trollar för att kunna visa ESV att hempulare gör farliga eljobb och att forumet uppmuntrar till farliga eljobb.
- Ärliga som tyvärr fått tag på klåparelektriker.
Återkommer med resultat.
Men fakta är att din elektriker lätt ska kunna koppla pumpen. Det är ett typiskt "problem" som man får lära sig att lösa på "elektrikerskolan", så även om han inte är en klåpare så kan man ju fundera hur hans kunskaper är i övrigt. Så jag tycker fortfarande att du ska se dig om efter någon annan.
Hur kommer det att gå den dag det blir nått som "kräver lite mer".
Hur kommer det att gå den dag det blir nått som "kräver lite mer".
Vilken spänning ska kontaktorns spole ha? 230V? 400V?
Så som det är kopplat nu så är den kopplad för 230V.
I nedre framkanten på kontaktorn brukar det vara ett ”fönster” där man ser datan för spolen i kontaktorn.
Såhär ser själva spolen ut,
https://www.se.com/se/sv/product/LXD1V7/tesys-d-spole-.-passar-lc1d09-38-ac-version/
Så som det är kopplat nu så är den kopplad för 230V.
I nedre framkanten på kontaktorn brukar det vara ett ”fönster” där man ser datan för spolen i kontaktorn.
Såhär ser själva spolen ut,
https://www.se.com/se/sv/product/LXD1V7/tesys-d-spole-.-passar-lc1d09-38-ac-version/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara

