Hej har installerat en Debe Pumppaket B 19-P ute i sommarstugan och hade en elektriker på plats för att koppla in el till pumpen. Han började klia sig på huvudet när jag visa han vad som skulle installeras. Själv är jag inte någon elektriker och kommer inte att röra dessa men mest nyfiken på hur koppling av prylarna ska se ut. Samt att jag vill inte att nästa gubbe som kommer ut ska säga de samma. Så därav frågan nedan.
Hur ska dessa två komponenter kopplas in?
telemecanique xmp tryckströmbrytare
schneider le1d09p7
Tack på förhand.
Hur ska dessa två komponenter kopplas in?
telemecanique xmp tryckströmbrytare
schneider le1d09p7
Tack på förhand.
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Den ska kopplas in enligt anvisningen.
Du har inte haft någon elektriker där va?
Om du vill ha hjälp med att själv koppla in den måste du säga det.
Du har inte haft någon elektriker där va?
Om du vill ha hjälp med att själv koppla in den måste du säga det.
Joda en elektriker va på plats och bytte ut hela centralen och han ska komma nu på tisdag för att klura ut hur detta ska kopplas in . jag ska inte koppla in den själv Mest nyfiken sen blir jag orolig om han kommer och drar därifrån igen utan att ha det inkopplat.Bo.Siltberg skrev:
Ja klarar inte elektrikern av att koppla in pumpen så kanske du ska få dit en ny och bryta samarbetet med den du har. Med ett så tydligt schema finns det knappast nått att tillägga. Men varför har du skrivit nolla på den blå?
Elmont fråga? Om jag fattar det hela rätt så ska andra sidan av tryckströmbrytare 1-3-5 kopplas in tillE elmont skrev:
schneider le1d09p7 På 2T1-4T2-6T3.
Tryckströmbrytaren används bara som manöver till kontaktorn. Därför används bara en in och utgång egentligen, men de är byglade för att få jämn belastning över brytaren.
Om inte elektrikern reder ut detta så rekommenderar jag att byta elektriker. Elschemat är ju klart som korvspad.
Det står ju t om en beskrivning i klartext för hur man ska koppla.
Om inte elektrikern reder ut detta så rekommenderar jag att byta elektriker. Elschemat är ju klart som korvspad.
Det står ju t om en beskrivning i klartext för hur man ska koppla.
Behöver hjälp nu är mitt elen till pumpen installerad och elektriker har kopplat enligt schema, dock funkar inte pumpen när man vrider på.
När man trycker på den svarta knappen i mitten går den igång. Frågan är om det är kontktorn som är trasig eller om det va fel på elschemat?
må gott och fortsatt trevlig helg.
När man trycker på den svarta knappen i mitten går den igång. Frågan är om det är kontktorn som är trasig eller om det va fel på elschemat?
må gott och fortsatt trevlig helg.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Avklippta kardeler och mycket bar koppar som sticker ut... "Elektriker" säger du?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Så du menar att elektrikern har dragit en andra gång utan att få det att fungera?
Har ni något att mäta med?
Det är ju bara att följa tråden som sitter tillsammans med den bruna.
Bättre bilder mera framifrån önskas.
Protte
Har ni något att mäta med?
Det är ju bara att följa tråden som sitter tillsammans med den bruna.
Bättre bilder mera framifrån önskas.
Protte