723 824 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Ja kvalitén på etanolbränslen är bättre än när den fick dåligt rykte. Men det är definitivt inget fel på HVO som bränsle. Jag vill påstå att det är bättre än den vanliga dieseln på många sätt.
Densiteten är aningen lägre, annars är det bättre på alla sätt vad jag vet.
Densiteten är aningen lägre, annars är det bättre på alla sätt vad jag vet.
Ok, har inte följt den utvecklingen efter att blivit grymt missnöjd samt även stående med etanol.Maskintok skrev:
Men jovisst borde vi då satsa på det här.
Men jag tror sedan hårt på vätgasbilar i framtiden kombinerat med vindkraft och nya kärnkraftverk!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Där tycker vi olika, jag är för frihandel, med el såväl som med andra nyttigheter. Men med det sagt måste man fråga sig vilka man kan tänka sig vara säkerhetspolitiskt beroende av. Även där misstänker jag att våra uppfattningar skiljer sig åt.Maskintok skrev:
I början var mängden föroreningar som accepterades för hög. Det orsakade problem, det var inte etanolen i sig som orsakade problem. Nu är det bättre, men att gå bort ryktet verkar inte gå.
ja får det vara fri handel utan att EU lägger sig i och vrider på saker som biter oss i rumpan så är det bra.Nötegårdsgubben skrev:
Men när elområden och Barsebäck skulle bort så var det helt galet av EU att ens yttra sig om..
Jo det blev tvärnit i insprutningen.... inget skoj.D Daniel 109 skrev:
Men hursomhelst så ser jag det här som en svunnen tid, el samt vätgasdrivna fordon är det som är framtiden
Artikeln du NU länkar till är över 2 veckor gammal och delvis inaktuell då mycket skett sen dess (konstigt att du inte är uppdaterad)P paralun skrev:Jo så här var då resonemanget i USA
[länk]
Biden ville då inte att USA skulle göra något eftersom amerikaner skulle drabbas.
Han är ju rädd att det skulle drabba honom politiskt om amerikanerna skulle ilskna till.
Sen har vi då den ständiga komplikationen att Trump's spöke lever i USA:
Så jovisst är Biden "rädd" men kanske "livrädd" var fel ord.
USA har efter artikeln skrivits stoppat import av rysk olja.
Fortfarande inget som styrker ditt ursprungliga påstående.
Att du förgäves försöker hitta support i gamla länkar gör inte saken bättre.
Varför inte satsa på etanol från skogen mer till annan produktion eller utveckling finns?P paralun skrev:
Det finns inte så många vägar..Maskintok skrev:
Det är väl bättre att vi satsar våra pengar på nya kärnkraftverk samt havsbaserad vindkraft och byter ut den här gamla utdömda teknologin, inget att satsa på i det stora hela.
Boris Johnson talar klarspråk som ingen annan politiker.
'time to make big new bets on nuclear power'
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...ays-time-make-big-new-bets-nuclear-power.html
Annars riskerar vi ju elbrist och utvecklingen stannar av!