723 822 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Nja det har jag lite svårt att se..P paralun skrev:Tyvärr närmar vi oss nog med stormsteg ett tredje världskrig, WW3 om man inte accepterar att det finns länder med diktatur längre.
Senaste exemplet angående infrastruktur är att ett kinesiskt bolag ska sköta säkerhetskontrollen på Arlanda som Swedavia upphandlat.
[länk]
Jag är ganska säker på att det sorgliga som nu händer i Ukraina sprider sig till Asien. Kina-Hongkong, Taiwan osv... vi sitter mitt i en krutdurk just nu och närmar oss WW3.![]()
Skulle däremot detta sprida sig ner emot Turkiet så är framtiden mer oviss..
Men Asien strider hellre för att demoralisera USA..
Nope.Maskintok skrev:
Och framhärdar du din felaktighet kan du försöka framföra bevis.
Jag har ingen lust att hålla på skriva om detta, framförallt inte i denna tråden.
Men du som agerar Putins megafon, antingen som nyttig idiot eller som faktiskt verklig demokratiförrädare måste få lite motstånd för allt ditt förvirrade och osanna snack.
Mest av allt önskar jag att du bara kunde hålla tyst.
Redigerat:
Kina har hållt sig lugna eftersom de arrangerat sitt OS.Maskintok skrev:
Jag är ganska säker på att det här sprider sig, det har redan varit rubriker angående Kina-Taiwan.
Så tyvärr sitter vi i en krutdurk just nu och världen är inte särskilt demokratisk om man synar alla länder.
Biden: Ska skicka trupper till ÖsteuropaMikael_L skrev:
https://www.expressen.se/nyheter/biden-ska-skicka--trupper-till-osteuropa/
kommer du ihåg vad hans ena minister sa?
"sätter Ryssland en fot i Ukraina så kommer detta att svaras med snabbt och tydligt motangrepp"
Biden var mer diplomatisk...
USA varnar Putin för ”alla sanktioners moder”
https://www.expressen.se/nyheter/usas-varning-till-putin-skickar-dodligt-stod/
"ett dödligt stöd som vi kommer skicka"
kan även ha med det stora vapen paket man sände.. 650 miljoner dollar... i form av vapen.... provocerande?
Jajemän.
Det finns betydligt mer om man går tillbaka och läser amerikanska medier..
Men av de svenska så har man valt att inte vara så neutral utan svalde USAs ord direkt..
Kina-Taiwan är också en ganska liten konflikt..P paralun skrev:
Den är att jämställa Indien och Pakistans krigande över kashmir..
okej....Mikael_L skrev:
Nope.
Och framhärdar du din felaktighet kan du försöka framföra bevis.
Jag har ingen lust att hålla på skriva om detta, framförallt inte i denna tråden.
Men du som agerar Putins megafon, antingen som nyttig idiot eller som faktiskt verklig demokratiförrädare måste få lite motstånd för allt ditt förvirrade och osanna snack.
Mest av allt önskar jag att du bara kunde hålla tyst.
munkavle igen..
Och man undrar vem som är emot demokrati?
Finns kanske anledning till jag inte bryr mig om öststaternas konflikter?
vigda vyn och inse att detta bara ger oss högre priser på allt, och att det är vissa länder i Europa och EUs fel...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Jodå relativt, men nu extrapolerade du skalan alldeles för långt, till ställen där det inte alls råder någon demokrati.T TommyC skrev:
Skit är skit, blir inte annat för att du kallar det annat.
Det var inte så länge sedan det framhölls i tråden att det såklart inte skulle vara ett problem att ha Ryska enheter inne i våra befintliga kärnkraftverk för att byta bränsle. Föredömet för vissa, Finland, låter ju Putin köra deras infrastruktur.P pmd skrev:
Om man ska bygga så pass kritisk infrastruktur som kärnkraft så ska man vara oerhört petig i val av leverantörer, detta kommer säkert minst fördubbla priset men något annat ser jag inte som ens möjligt att tänka.
Det är ingen munkavle, jag tänkte bara att du kanske skulle förstå själv.Maskintok skrev:
OK, du fortsätter med dina otroliga lögner, din vurm för diktatorer, ditt förakt för demokratin.
Men då kan jag gå i svaromål för allt dumt du skriver. Var beredd, innan helgen är över kommer du få hundratals svar.
Hur aktiv är du flashback förresten?
Men ge dig och läs på innan du skriver...Maskintok skrev:
Det här är Taiwankonflikten
https://www.ui.se/utrikesmagasinet/...litart-anfall-pa-taiwan-skulle-sta-kina-dyrt/
Man kan ganska enkelt jämföra det med Ukraina.
Sen det viktiga i den här debatten är hur Kina skulle reagera om hela världen börjar bojkotta deras produkter eller ägande? Arlanda exemplet är säkerhetskontrollen, sen har vi stoppat Huawei från 5G.
Vart bär det iväg....??
inte jag som fann detta provocerande.Nötegårdsgubben skrev:
utan Ryssland om du hade valt att läsa utländska medier ifrågan.
Det där med barnen var bara dumt, så det kommer jag inte kommentera..
När jag gjorde en annan tråd om detta så fick jag skit även då..
Jag som inte är helt övertygad om detta i att hålla på och ge både det ena och det andra till Ukraina, kan ju se att alla glömt varför Ukraina inte fick bli Nato medlem..
korruptionen är och har varit extrem i landet.. att vanliga civila får ta smällen är helt klart så det är i krig..
något man inte får glömma bort..
Och ville man nu stoppa detta så hade Natos snabb insatsstyrka på 40.000 man kunna bidra med detta.. Men konsekvenserna kommer bli högre än vad alla Natoländer vill betala...
Nu är vi i krigstider och då tycker jag att det är helt ok att ändra på sådana förhållanden, precis som röda korset inte auktionerar ut matpaketen vid svältkatastrofer. Nu gäller det att stärka våra samhällen för att stå emot de onaturliga påfrestningar som kriget utsätter dessa för, jag anser att total isolering av Ryssland är det enda och det kommer kosta för oss också, under en övergångsperiod.P pmd skrev:
När nuvarande ryska regim är borta och landet har fredlig demokrati kan man se över detta igen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Du skrev att det var provocerande. Jag förstår att det inte var det för dig, men du får allt ta konsekvenserna av att försvara en absurd position. Gör det. Skriv vad som är provocerande med att en bräcklig demokrati som fått tre av sina län helt eller delvis ockuperade av Putins mördarregim försöker försvara sig.Maskintok skrev: