723 782 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
inte alls.D djac skrev:
Men jag vill inte lyda under EUs lagar och förordningar som ständigt ställer till det för Sverige, och ger vissa partier stor makt i att förstöra allt vad produktion mm innebär.
att diskriminera ryska bolag och människor för en konflikt som nu sker gör jag inte.
Jag är inte sosse så jag vänder inte kappan efter makten och blottar mig.
Sossar=demokrati, alla andra=diktatur?Maskintok skrev:inte alls.
Men jag vill inte lyda under EUs lagar och förordningar som ständigt ställer till det för Sverige, och ger vissa partier stor makt i att förstöra allt vad produktion mm innebär.
att diskriminera ryska bolag och människor för en konflikt som nu sker gör jag inte.
Jag är inte sosse så jag vänder inte kappan efter makten och blottar mig.
Jag tror att du missbedömer den politiska kartan grovt.
sosse är inte förknippat med demokrati.D djac skrev:
sossar är demokratur, en lögn om demokrati.
En form av diktatur.
sossar är uträknande och maktgalna.
Inget att ha, skyddande av EU..
ser ganska mycket av deras beteende som ss under andra världskriget..
Och en statsminister som låter sina undersåtar låta som Bagdad bob... i bästa sändningstid..
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Taskigt timing med tanke på den Ryska invasionen av Ukraina.Maskintok skrev:
Att det ryska folket är kuvat av Putin-regimen är välkänt och att göra affärer med statskontrollerade ryska bolag avråder jag ifrån.
Hellre EU, USA och NATO än att agera lydstat åt Putin. Vi får hoppas att man stänger ner Nord Stream för gott den här gången och löser försörjningen på annat håll.
Ja men som det är nu så är det vi här i Norden som ska vara i slavar åt Europa, för att de ska få tillförlitlig energi..Boilerplate4U skrev:
Taskigt timing med tanke på den Ryska invasionen av Ukraina.
Att det ryska folket är kuvat av Putin-regimen är välkänt och att göra affärer med statskontrollerade ryska bolag avråder jag ifrån.
Hellre EU, USA och NATO än att agera lydstat åt Putin. Vi får hoppas att man stänger ner Nord Stream för gott den här gången och löser försörjningen på annat håll.
Jag ställer inte upp på detta..
Inte heller är jag någon vän till Europa i övrigt så om de vill slåss emot Putin varsågod, men det finns de som hellre ser till sitt lands bästa och dit hör varken EU, Nato, FN, USA, Ryssland..
Varför är du inte vid fronten och viftar istället?Boilerplate4U skrev:
Men du är säkert lika nöjd när elräkningen skjuter i höjden eller bränslepriserna skenar..
Så att allt blir dyrare..
Eller tycker att fodertillverkning mm blir så dyrt att den inhemska matproduktionen kommer dö ut.. samt att den importerade maten ökar stadigt i pris..
Boilerplate4U
Medlem
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- 2 414 inlägg
Det tolkar jag som att du tycker vi ska fortsätta stödja Putin-regimen och utöka importen från ditt moderland. Att Putin samtidigt invaderar Ukraina verkar inte bekomma dig det minsta vilket är sorgligt.Maskintok skrev:Varför är du inte vid fronten och viftar istället?
Men du är säkert lika nöjd när elräkningen skjuter i höjden eller bränslepriserna skenar..skland
Så att allt blir dyrare..
Eller tycker att fodertillverkning mm blir så dyrt att den inhemska matproduktionen kommer dö ut.. samt att den importerade maten ökar stadigt i pris..
Lärdomen är att det inte är speciellt lämpligt att sätta sig i beroende till en diktatur som tex Tyskland gjort men nu ångrar sig bittert.
Tyskland ångrar sig?Boilerplate4U skrev:
Det tolkar jag som att du tycker vi ska fortsätta stödja Putin-regimen och utöka importen från ditt moderland. Att Putin samtidigt invaderar Ukraina verkar inte bekomma dig det minsta vilket är sorgligt.
Lärdomen är att det inte är speciellt lämpligt att sätta sig i beroende till en diktatur som tex Tyskland gjort men nu ångrar sig bittert.
Nä knappast, de importerar bara energin från andra länder oavsett vad detta kostar för de som bor i de länderna... Det är sådant som EU är till för.. att gynna vissa länder.. Och slakta andra.
Jag är förövrigt född och utbildad, boende i Sverige, så vad ska jag importera från mitt eget land?
Varför skulle jag lägga en tanke på Ukraina och dess öde?
Varför skulle jag lägga en tanke på Europas öde?
När gjorde Europa detta för oss?
När gjorde Ukraina något för oss?
Nä man ska inte hålla på och hetsa upp sig över detta ännu..
Varför ska vi stöda Ryssland?
Varför ska vi stöda USA?
Varför ska vi inte värna om vårat egna land, och dess framtid?
att hetsa upp sig så här över en liten konflikt, är inte gynnande alls och ger bara mer ont blod i konflikten..
vi har annat i Sverige att tänka på än att skicka några soldater till fronten..
iallafall just nu.. Och ska vi sända soldater så ska de då inte försvara Ukraina emot ryssen, möjligen hjälpa Finland vid angrepp.
Boilerplate4U
Medlem
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- 2 414 inlägg
Men det gör du ju faktiskt indirekt eftersom du faktiskt medger ("inte bryr dig") att det är ok att Putin invaderar Ukraina. Har du samma inställning om Putin går vidare att invaderar tex Baltium, Finland eller Norge?Maskintok skrev:
Jag lägger inga krafter eller funderingar på detta alls.Boilerplate4U skrev:
Om Finland frågar om stöd så ska de få detta.
Men i övrigt så är det helt ointressant..
Finns mycket annat i allt detta som är mer intressant..
intressant..Boilerplate4U skrev:
Så då är du för att vissa länder nu orsakar oro och höjda priser för oss alla?
oavsett vad eller vilka konsekvenser detta ger?
Det måste ju vara så om jag ska använda din retorik..
Om du inte aktivt fördömer något så är du för det?
Låter som en hysteriskt syn på vardagen..
har du en mer avvaktande hållning så är du alltså ett troll eller andra dåliga påhopp man kan komma med?
För att varit så kaxiga från början och hetsat fram en ökande konflikt så är västerländska makter ganska tysta och fundersamma på hur detta kommer att utvecklas..
Det skulle de ha tänkt på innan... speciellt en viss herre i väst...
Varför ska vi hjälpa Finland men inte Ukraina? Finland är ju inte heller ”vårt eget land”…Maskintok skrev: