P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Maskintok, tyvärr har du tappat bort kartan helt och din kompass är helt trasig.
Nej då inte alls.
Men det går alltid att diskutera saker..
Men kallar man folk för vissa nedsättande ord så har man helt dels förlorat debatten och sedan så har man slut på argument..

alla avtal har en tvingande del och den är absolut.. samma sak som synonym för diktatorisk..

P
F fiskbuggaren skrev:
Så talar en nyttig idiot. Väst har inte provocerat fram någonting. Hela den här konflikten är helt och hållet Putins fel. Alla försök att blanda bort korten spelar honom i händerna.
till skillnad från dig och en till så har jag iallafall hållit mig till regler inom debatt fönstret... När detta ord kom in så förlorade du debatten.. Och bröt mot reglerna.

har du slut på argument?

P
"åhå du har tolkat själv märker jag.
Du borde nog låta andra sköta detta för det gick dåligt"

Detta var inte snällt och jag ber om ursäkt.
Inte ofta jag låter ord komma in på mig.
Men denna gång så gjorde jag fel.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Varför ska vi hjälpa Finland men inte Ukraina? Finland är ju inte heller ”vårt eget land”…
Finland var en del av Sverige från 1100-talet till 1809... fullt tillräcklig anledning för att hjälpa till

• Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Finland var en del av Sverige från 1100-talet till 1809... fullt tillräcklig anledning för att hjälpa till
Och hade inte Frankrike och Ryssland haft alliansen med Danmark så hade vi säkert haft en stor del kvar.

Maskintok skrev:
Och hade inte Frankrike och Ryssland haft alliansen med Danmark så hade vi säkert haft en stor del kvar.
Japp...

• Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Japp...
ca 10.000 svenskar anmälde sig till Att hjälpa Finland.. 8000 hann dit innan kriget tog slut.

Maskintok skrev:
ca 10.000 svenskar anmälde sig till Att hjälpa Finland.. 8000 hann dit innan kriget tog slut.
Några svenskar var även med i norska Narvik

• Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Några svenskar var även med i norska Narvik
Jajemän.
Men några svenskar som stridit i Ukraina har jag inte hört om... :thinking:

Boilerplate4U
Maskintok skrev:
Skulle inte kalla någon idiot...
Du blandar ihop begreppen. Uttrycket "Nyttig idiot" (se nedan) är ett välkänt yttryck som används inom tex politik och underrättelser där någon anses sprida propaganda för egen sak vars mål man inte är helt medveten om och som kan utnyttjas.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Du blandar ihop begreppen. Uttrycket "Nyttig idiot" (se nedan) är ett välkänt yttryck som används inom tex politik och underrättelser där någon anses sprida propaganda för egen sak vars mål man inte är helt medveten om och som kan utnyttjas.

• Wikipedia - nyttig idiot
  • Wiktionary - nyttig idiot
spelar ingen roll.
ordet skall undvikas i alla former.
speciellt i text.

Boilerplate4U
Maskintok skrev:
spelar ingen roll. ordet skall undvikas i alla former. speciellt i text.
Men du är medveten om betydelsen?

P
inget av det jag skrivit kan användas av någon till något.
förutom just att det är ingen skillnad på hur en union utövar sina påtryckningar på oss som en nation just gjort emot en annan.

Ska dessutom vi ha krav på oss så blir bilden helt enkelt fel, vilket inte är någon fördel för den unionen.

• Arg
  • Haha
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
P
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Men du är medveten om betydelsen?
Ja det är jag.
men det spelar ingen roll.
Det är fortfarande ett ord som i text skall undvikas.
oavsett, för precis som du anser att min text skulle haft propaganda så har detta ord en felande bild..

Boilerplate4U
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.