723 783 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
När nazisterna hämtade kommunisterna,P paralun skrev:
teg jag;
jag var ju ingen kommunist.
När de spärrade in socialdemokraterna,
teg jag;
jag var ju ingen socialdemokrat.
När de hämtade de fackliga,
lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i facket.
När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera.
Martin Niemöller
suck denna rädsla och dess propaganda...A Abies koreana skrev:När nazisterna hämtade kommunisterna,
teg jag;
jag var ju ingen kommunist.
När de spärrade in socialdemokraterna,
teg jag;
jag var ju ingen socialdemokrat.
När de hämtade de fackliga,
lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i facket.
När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera.
Martin Niemöller
Jo vad vi inte riktigt förstår här i Sverige är ju att grunden för den här konflikten är de ryskspråkiga östra delarna av Ukraina och sedan är det då Krim-halvön som är av stort värde för Ryssland.Maskintok skrev:
Det här måste världssamfundet lösa på ett bra sätt för det här kan annars sluta i en katastrof.
Sen att Putin-hatare nu ser chansen gör läget bara värre! Försöker vara neutral själv eftersom den här konflikten är komplicerad.
Det finns avtal sedan länge (+10 år) mellan nato och ryssland ,om inte mera vapen i olika länder. Bara att följa dessa avtal.
Om det skulle vara fallet så är det ett bra skäl att stänga verken nu, vi ska inte ha ryska enheter inne i våra kärnkraftverk, självklart.P pmd skrev:Problemet är nog inte själva uranet eller att Sverige skulle göra sig beroende av ryskt uran. Det råkar kanske helt enkelt vara billigast att köpa av Rosatom, men det finns andra säljare.
Problemet är snarare att personal från Rosatom släpps in i svenska skyddsobjekt, eller åtminstone delges information om skyddsobjekten.
Denna nya undfallenhet mot Ryssland förbryllar stort, jag ser Sveriges möjligheter att trappa upp en militär konflikt, däremot ska vi stå stabilt, självklart stödja Ukraina i det här fallet och dra ner våra beroenden och förehanvanden med Ryssland till ett minimum, eftersom de försöker påverka våra suveräna beslut.P paralun skrev:
Det är en långvarig och sårig konflikt..P paralun skrev:Jo vad vi inte riktigt förstår här i Sverige är ju att grunden för den här konflikten är de ryskspråkiga östra delarna av Ukraina och sedan är det då Krim-halvön som är av stort värde för Ryssland.
Det här måste världssamfundet lösa på ett bra sätt för det här kan annars sluta i en katastrof.
Sen att Putin-hatare nu ser chansen gör läget bara värre! Försöker vara neutral själv eftersom den här konflikten är komplicerad.
Men den bottnar ändå i att USA genom Nato tryckt på från sitt håll och Ryssland från sitt..
Sedan har gasen kommit in i bilden..
EU och Nato har båda nekat Ukraina att få vara medlem på minst 20-25 år.. detta har förvärrat konflikten ytterligare..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 305 inlägg
Skogsägare
· 23 305 inlägg
Bygger staten kärnkraftverk kan jag ge mig fan på att det blir offentlig upphandling och att Rosatom får uppdraget.Maskintok skrev:
Skogsägare
· 23 305 inlägg
Nej, det är mer som andra världskriget i stort, och visa av det kan vi väl konstatera att vår nationella förmåga att ställa oss på frihetens sida mot totalitära krafter är allt annat än god.Maskintok skrev: