8 457 läst ·
265 svar
8k läst
265 svar
Elpriset stiger kraftigt - ny varning till villaägare
Utsatte SD kvinnor för sexuella trakasserier? På grund av att de var SD?G gaidin skrev:
Om vi ska prata trakasserier så kan vi prata om vad SD-företrädare utsatts för i alla år. Men det kanske är ok? Pga fel "värdegrund"?
Fast jag skiljer på när någon är dömd, för exempelvis styckmord, våldtäkt, misshandel, mordförsök och att någon sagt en osnäll men sann sak, exempelvis påpekat när någon som uttalar sig rasistiskt. Det kan ju upplevas som taskigt men det gör ju mord också i allmänhet.tommib skrev:
Jaha, ok.
Min åsikt om det där är att det är sinnessjukt att man kan dömas för förtal när uppgiften man sprider är sakligt korrekt. Detta gäller ju pedofiler och att någon har blivit dömd för förtal för att de berättat för omgivningen att någon är en dömd pedofil. Det är i min mening något som inte bör vara straffbart.
Angående "osnälla saker" så tycker jag att det är helt ok att kalla någon för rasistnazistfascist men man får då vara beredd att få tillbaka med samma mynt. Däremot är det inte ok att uppmuntra till våld, av varken det ena eller andra skälet. Självklart är det skillnad på att vara dömd för våldsbrott, jag ser inte vad det har med diskussionen att göra.
Min åsikt om det där är att det är sinnessjukt att man kan dömas för förtal när uppgiften man sprider är sakligt korrekt. Detta gäller ju pedofiler och att någon har blivit dömd för förtal för att de berättat för omgivningen att någon är en dömd pedofil. Det är i min mening något som inte bör vara straffbart.
Angående "osnälla saker" så tycker jag att det är helt ok att kalla någon för rasistnazistfascist men man får då vara beredd att få tillbaka med samma mynt. Däremot är det inte ok att uppmuntra till våld, av varken det ena eller andra skälet. Självklart är det skillnad på att vara dömd för våldsbrott, jag ser inte vad det har med diskussionen att göra.
Jag, du och många andra har åsikter om lagar, relevanta eller inte, kanske tom felaktiga i några fall, det är normalt. Jag tror dock inte att det gynnar vårt rättssystem när politiker från tid till annan förringar lagbrott för att de för stunden vill bli populära. Ordningen bör vara att man använder riksdagen och ändrar lagarna.tommib skrev:
Jaha, ok.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 323 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 323 inlägg
Jag menar exakt det, att pusselläggandet inte underlättas det minsta av sådan information som är så allmänt känd.M Martin Lundmark skrev:Hej Fairlane
Då hänvisar jag till (upprepar) det jag skrev i inlägg #207
”Det gäller att förstå, vad det innebär att undvika att ge ett bidrag, till att fienden kan lägga pussel av det som finns i informationsflödet som kommer från olika håll och i olika sammanhang.
Samma information som kommer från olika håll och i olika sammanhang ökar naturligtvis pusselbitarna.”
Menar du verkligen att du kan ”hänvisa till uttalanden från Saab” utan att den som ”lägger pussel” då, till exempel, får ytterligare information genom ditt inlägg, samt får information ”från olika håll och i olika sammanhang.” som kan ge bidrag när man lägger pussel?
Har vi då förstått innebörden av att ”lägga pussel”?
I detta pressmeddelande från regeringen så meddelar man att det första JAS planet av typ E har levererats till Försvarsmakten. Menar du på fullt allvar att vi inte får/bör skriva om det i någon tråd på ByggaHus, för att det underlättar pusselläggandet för fienden?
Det är därför jag aldrig nämnt alla de SDare, 13 på dussinet som man säger, som beter sig allmänt illa, utan höll mig till de som de facto är dömda, det räcker nämligen oerhört långt i SDs fall, många dömda sitter fortfarande på aktiva poster i partiet. När man söker vanliga jobb, där det egentligen inte borde innebära någon större risk, så får man svårigheter men med hjälp av SD får man centrala roller där man verkligen utgör en risk, och samtidigt urholkar synen på politiker, nämndemän och andra roller.tommib skrev:
Nja, jag håller inte riktigt med där. Jag tycker absolut att politiker kan uttrycka vad de tycker om vissa lagbrott i kontexten att de vill ändra den och den lagen. Sen bör man dock gå fram och göra det också. Man kan inte förringa lagbrott och sen ändå tycka att lagen ska vara kvar, t.ex. när det är motståndarsidan som kommits på med handen i kakburken. Lika för alla är en bra princip.D djac skrev:Jag, du och många andra har åsikter om lagar, relevanta eller inte, kanske tom felaktiga i några fall, det är normalt. Jag tror dock inte att det gynnar vårt rättssystem när politiker från tid till annan förringar lagbrott för att de för stunden vill bli populära. Ordningen bör vara att man använder riksdagen och ändrar lagarna.
Jag skulle säga att det beror väldigt mycket på vad man är dömd för. Eftersom jag inte hittar den ursprungliga undersökningen så kan jag inte uttala mig. Som jag sa är det en artskillnad mellan olika brott och att någon är dömd för felparkering, eller till och med misshandel efter en krogkväll är väsensskilt från att vara dömd för t.ex. misshandel med politiska motiv eller värre.D djac skrev:Det är därför jag aldrig nämnt alla de SDare, 13 på dussinet som man säger, som beter sig allmänt illa, utan höll mig till de som de facto är dömda, det räcker nämligen oerhört långt i SDs fall, många dömda sitter fortfarande på aktiva poster i partiet. När man söker vanliga jobb, där det egentligen inte borde innebära någon större risk, så får man svårigheter men med hjälp av SD får man centrala roller där man verkligen utgör en risk, och samtidigt urholkar synen på politiker, nämndemän och andra roller.
Visst det finns idioter överallt men vänstern börjar att likna nazister med tanke på alla antisemiter som finns där och dyker nästan varje dag.Fairlane skrev:
Det är väl ingen som missat filmen från igår som cirkulerar där V-politern från Upplands Väsbys utbildningsnämnd mordhotar en SD ungdom vid ett torgmöte och bärs bort från platsen av poliser?
Kallar först henne nazist, och säger sedan att nazister ska man döda... prata om att kasta sten i glashus.
Ni kan säkert googla själva om ni vill se eller läsa om det.
Kallar först henne nazist, och säger sedan att nazister ska man döda... prata om att kasta sten i glashus.
Ni kan säkert googla själva om ni vill se eller läsa om det.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 323 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 323 inlägg
Ah, lite klassisk whataboutism, inte helt oväntat.M mats.3 skrev:
SD har haft ett antal personer (några nämnda i tidigare inlägg) med tillgång till känsligt material, som Richthoff som ledamot i Försvarsutskottet, men låt oss fokusera på idioter som nominerats till kommuner i andra partier istället...