Timmerhus Södra Dalarna Timmerhus Södra Dalarna skrev:
är 6 proppar i mittersta ..
Ska kolla dom med nu innan jag letar på mitt elskåp :)
Eldrivet säkerhetsskåp och distributionspanel med anslutna kablar och en uttagen stickkontakt, monterade på en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad står r s t för ? Eluttag med säkringar ovan och bokstäverna R, S, T markerade i blått nedan.
Skapa konto

E El-Löken66 skrev:
Nej, den ska inte gå till spisen, jag menar den fete kabeln som går in till din huvudbrytare underifrån och matar hela centralen.
Jag ska följa den får se ,, återkommer :-)

E
Vad står r s t för ?[bild]
L1=Referens
L2=Sekundär
L3=Tertiär

Du kan inte mäta direkt på dessa proppar då testhål saknas.

Du kan ta ut och mäta försiktigt bakom annars kan du kolla om trefasuttaget har full spänning.

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Jag ska följa den får se ,, återkommer :)

Matar kabel går till detta skåp, nedgrävd är den med .
Ej luftburen .. Två elskåp utomhus med etiketter, ett större och ett mindre, intill en röd vägg med nedgrävd matarkabel.
Skapa konto

T
Matar kabel går till detta skåp, nedgrävd är den med .
Ej luftburen ..[bild]
Öppna!! :geek:

E El-Löken66 skrev:
L1=Referens
L2=Sekundär
L3=Tertiär

Du kan inte mäta direkt på dessa proppar då testhål saknas.

Jag ska mäta 3 fas uttaget till höger om centralen menar du ?
Du kan ta ut och mäta försiktigt bakom annars kan du kolla om trefasuttaget har full spänning.

E
Ska hämta verktyg Å sen om jag kan ta mig in utan att förstöra :)
En vanlig flat skruvmejsel till översta luckan ska fungera, den ska ha full bredd och stickas in mitt i triangeln.

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
E El-Löken66 skrev:
En vanlig flat skruvmejsel till översta luckan ska fungera, den ska ha full bredd och stickas in mitt i triangeln.
Ta inte i för kung och fosterland. När man gör på det sättet har dom en tendens att gå av..

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
T TechChad skrev:
Ta inte i för kung och fosterland. När man gör på det sättet har dom en tendens att gå av..
Ja!
Och givetvis bättre med en avsedd triangelnyckel om detta finnes men jag gissar nej.

Luckan kommer fällas nedåt likt din ugn och kan även vila i det läget.

T
På det översta skåpet ser det misstänkt ut som en antenn på högersidan (det vita) så det finns chans till jackpott!

• Gilla
Curre99
  • Laddar…
Stopp... om du har svårt att mäta och konstruktivt felsöka systematiskt inne i huset tycker jag det verkar olämpligt att du ger dig in i detta markskåp. Ser nästan ut på utformningen som det är med strömtrafomätning och det kan fort gå riktigt galet om du sliter ut knivsäkringar med last på..

• Gilla
  • Wow
M219 och 4 till
  • Laddar…
E
S skogsliden skrev:
Stopp... om du har svårt att mäta och konstruktivt felsöka systematiskt inne i huset tycker jag det verkar olämpligt att du ger dig in i detta markskåp. Ser nästan ut på utformningen som det är med strömtrafomätning och det kan fort gå riktigt galet om du sliter ut knivsäkringar med last på..
Han ska bara avläsa sin mätare, inte släcka Forsmark.

Så länge hen håller sig till översta luckan.

Men aldrig fel med varningar i och för sig.

• Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Ni blir jag nervös ..
Kanske ska ge fan i skåpet på gatan :-)

men tror felet ligger där, för mot motor lyft som går på 3 fas fungerar inte heller .
Den går bara upp inte ner ...

I skåpet på gatan , är det lätt att se om nån säkring fått sönder där till mitt hus ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.