Byggahus.se
G
L1L2L3
 
Vad menar du med "direkt"? millisekunder, sekunder? Är trycktanken tom? Inga säkringar som går? Har du alla tre faser fram till motorplinten? Vad menar du med att direktmata, vilka delar kopplade du för bi då? Jag tror du behöver återkomma med en tydlig och komplett bild över hur allt ser ut och är kopplat.
 
Vad har du för värde på ditt motorskydd?
 
G
4-6,3 ställt på 4
 
Enligt märkskylten är det ju 4,8A om du har kopplat för 380V
 
G
ja är det bara att skruva upp på motorskyddet då ?
 
Prova och se om det funkar
 
G
Ingen skillnad
 
G
Ja det va inte lätt det här haha ingen som känner sej manad att ringa upp mej känns ju kanske som det skulle funka bättre en skrift haha
 
G
Kanske ska kopplas annorlunda när det ser ut så här vid motorn
 
  • FD680725-1590-48CF-B09D-EE915560BF17.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G
Byglingarna ersätter bara bläck som inte finns
 

Bästa svaret

Du får koppla den Y inte D som på bilden så kommer det bli bra. Lossa byglarna och koppla med två av dem ihop de tre skruvarna nedtill på bildens plint. Alltså matning där du har den och de tre andra anslutningarna kortslutna/hopkopplade.

Ställ motorskyddet enligt skylten på 4.8 A och se till att jorden kommer bra på plats också.
 
Hoppas att du inte har bränt lindningarna, när du har kört 400 Volt över dem i D-koppling
Det ska vara Y-koppling
 
G
Tack GK100 men jag förstod inte riktigt ja jag vet jag är seg men det är lät när man kan haha
 
  • FF1E4878-0530-49CA-B30C-DE891EDD2837.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dddaniel
  • Laddar…
Lossa den bruna bygeln som sitter på mittskruven och lägg in de svarta ändarna från de två andra där. Då är det Y kopplat som det ska vara i ditt fall.

När du fått allt att funka ska du ta in kabeln rätt väg genom förskruvningen också.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.