J
Vet Ts nått om viket belopp det skulle handla om? Per år, per brukare och år?

J Jönas skrev:
Vet Ts nått om viket belopp det skulle handla om? Per år, per brukare och år?
Nej inte direkt. Men jag vet med säkerhet att per hushåll så är det billigare än vad det hade blivit om en vattenförening bildats med elabonnemang etc. till pumphuset. Kostnaden för egen elservis ligger runt 37000. Jag fattar ärligt talat inte vad de andra bråkar om. Gratisätare har jag svårt för.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Mycket bra respons i tråden för övrigt. Byggahus är grymt!

Om man inte får den respons man önskar kan ju en fas "råka" gå på huvudsäkringarna och så låter man det gå ett tag innan man fixar det. Ofta behöver folk få känna av hur dåligt det kan vara innan man får perspektiv på det hela.

P
M merbanan skrev:
Om man inte får den respons man önskar kan ju en fas "råka" gå på huvudsäkringarna och så låter man det gå ett tag innan man fixar det. Ofta behöver folk få känna av hur dåligt det kan vara innan man får perspektiv på det hela.
Jag tycker att det är bättre att köra med öppna kort. TS släktingar betalar hela elräkningen för pumpen såvitt jag förstår, och det bör alla övriga vattenförbrukarna vara införstådda med. De som opponerar sig mot ett förslag om att dela kostnaderna för pumpen kan man lämpligen koppla bort. De vettiga människorna förhandlar man med om ett användningsavtal för pumpen, och lämpligen en förening som sköter den.

Till TS vill jag fråga vad som menades med "klubbades igenom att vintervatten skulle fixas" i första inlägget. Vem/vilka klubbade igenom det?

Vad gäller frågan om vad som kan hända juridiskt om ni bara kopplar ur pumphuset från stugan och säger att det är nog, så tror jag inte att så mycket kan hända juridiskt, men ni kan ju sondera lite och fråga vattenförbrukarna hur de skulle agera om ni gjorde så.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.