Någon som har tips på billig elmätare med S0 utgång för DIN skåp (3-fas, behöver 2st)? De jag hittar börjar på 1500-2000kr, vilket är lite dyrt då jag enbart är intresserad av S0'an. Hittar inga begagnade... :(

Finns ju begagnade vanliga elmätare med S0, men det hade ju blivit en snyggare lösning att ha dem i skåpet med dvärgbrytarna.

/Janne
(Skickat från min mobil)
 
Mikael_L
  • Gilla
pe.hk
  • Laddar…
Oj, tack! Det var ju överkomligt pris!
Nollställning är ju trevligt oxo om man vill snabbkolla förbrukningen...

/Janne
(Skickat från min mobil)
 
Mikael_L
Om du köper därifrån kan du ju sen återkoppla med vad det blev och hur allt funkat - både mätaren och företaget.
Jag har noll koll på företaget och deras produkter, jag har bara snubblat över det någon gång.


Förövrigt finns det kanske någon forumist som haft med elnu.se att göra, skriva något ..? :)
 
mortirolo skrev:
Du kan även komma åt en elmätare billigt(?) på
[länk]

Säljes av en känd "el-byggahusare".
Vill bara förtydliga att det inte är jag (om det nu var mig du menade). Finns tydligen fler än jag som tycker att det är ett snyggt nick ;)
 
Sorry, antog i förbifarten att det var du.
 
Ingen fara :)
 
Mikael_L skrev:
Om du köper därifrån kan du ju sen återkoppla med vad det blev och hur allt funkat - både mätaren och företaget.
Jag har noll koll på företaget och deras produkter, jag har bara snubblat över det någon gång.
Förövrigt finns det kanske någon forumist som haft med elnu.se att göra, skriva något ..? :)
Jag har nu lagt en beställning på 2st El-mätare LIXIN 3-fas med nollställning. Elektrikern kommer imorgon så då får man be honom ta höjd för dessa också när han byter centralerna.

Återkommer när allt är inkopplat o klart... d^_^b
Phu, blev en slant med led belysning från ett ställe och dessa... :cool:
 
En dum fråga kanske, men det slog mig precis att det kan ju finnas olika standarder...
Men är DIN skenan 35mm i standard normkapsling?
 
Ja, DIN-skenor finns i flera olika storlekar, men jag har aldrig sett någon annan än 35mm-varianten i en normkapsling. Inom industrin förekommer lite olika ibland, både mindre och större.
 
Ok tack! *phu*
 
En liten update...

Lade en beställning hos elnu.se på två elmätare. Tyvärr missade jag helt att man måste betala förskott hos dem så leveransen blev lite försenad.
Undertiden har elektrikern bytt ut det gamla skåpet mot ett nytt. De stora gluggarna till höger om huvudbrytarna skall mätarna sitta (övre för hushållselen och nedre för elvärmen), de andra gluggar skall täckas med skydd.

Hoppas att elektrikern kommer idag så de kan bli installerade. Saknas bara en räknare till 1-wire nu. Tips på billigast räknare?
 
  • DSC00235.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00236.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Räknare till 1-wire får du nog lättare svar på ifall du frågar på elektronikforumet.com kanske?
 
yxis skrev:
Räknare till 1-wire får du nog lättare svar på ifall du frågar på elektronikforumet.com kanske?
Sökte på nåt elektronik forum (minns inte om det var det) och det fanns inte mycket info. Bet i det sura äpplet och beställde en istället.
Elektrikern ringde och sa att allt var installerat... typiskt att man inte är hemma förrän på torsdag... :@
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.