Jag håller på att totalrenovera mitt hus från 1990 och efter mycket slit med att få ned fiskbensväv (den som uppfann den borde straffas hårt och länge) så har nu insikten kommit att de gamla strömbrytarna och vägguttagen har gjort sitt.

Frågan är nu hur bakåtkompatibla ELKOs prylar är? De som idag sitter i hela huset är en ELKO serie (modell okänd för mig, men den är väldigt fyrkantig och rak - finns inte på deras site vad jag har hittat) och min fundering är om de insatserna går att använda med nya ramar från ELKO (tänker på PLUS serien)?

Mitt andra alternativ är väl att ersätta alla insatser med nya, men om det går att undvika är det roligare (även om man då är friare i sitt val naturligtvis).

Någon av er elektriker som vet?

Är bara insatsen av den nyare röda eller orange typen kan du klämma dit vilken Elko-ram som helst.
Frågan är hur du får tag i ramar utan att köpa insatsen med......

-ah skrev:
Är bara insatsen av den nyare röda eller orange typen kan du klämma dit vilken Elko-ram som helst.
Frågan är hur du får tag i ramar utan att köpa insatsen med......
Jag har själv tagit hem till en kund som ville byta sina E-vita ramar o vippor (15år) mot nya vita, så det går om insatserna inte är för gamla.

Tackar, då blir det till att beställa lite vippor och ramar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.