Var det någon som var på Easy fairs mässan i Sthlm och såg Schnider electrics förhandsvisning av den nya strömställare-serien Exxact? Den som ska ersätta trend på sikt..

Jag kunde tyvärr inte ta mig dit, fast än jag var i där i krokarna, så undrar om någon kände lite på installationsapparaterna och fick höra några nya lösningar och så? Bättre snabbkopplingar? Snygga?

//Patrik
 
Såhär står det bland annat i pressreleasen:
" En av fördelarna med Exxact är att samma plattform kan användas i alla rum."

Vad menas?
 
Aha, så det är så där de ser ut..
De kommer väl växa så att man tycker att de är riktigt snygga till slut.

Kan knappt bärga mig till våren då de lanseras! (Okej, kanske överdrev lite, men...)

//Patrik
 
Rikard Ågren skrev:
Såhär står det bland annat i pressreleasen:
" En av fördelarna med Exxact är att samma plattform kan användas i alla rum."

Vad menas?
Ja, det fundera jag också på... :x

För övrigt stod det i "Elinstallatören" att man ska kunna sätta fler uttag i samma ram eller något sånt också. Något för att undvika skarvsladdar i alla fall.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Ja, det fundera jag också på... :x

För övrigt stod det i "Elinstallatören" att man ska kunna sätta fler uttag i samma ram eller något sånt också. Något för att undvika skarvsladdar i alla fall.

//Patrik
Infällda 4-vägsuttag månne?

Det där med samma plattform i alla rum skulle kunna vara att de skippar IP44-strömställarna och kör med en damask för de vanliga brytarna (som ELKO gör).
 
ybu skrev:
Infällda 4-vägsuttag månne?
Förhoppingsvis. d^_^b

Det där med samma plattform i alla rum skulle kunna vara att de skippar IP44-strömställarna och kör med en damask för de vanliga brytarna (som ELKO gör).
//Patrik

F.ö. så börjar batterierna i mitt trådlösa kombinerade mus och tangentbord svika mig. Så missar jag någ bokstav så är det pågrud av det.
 
På Solar var det en julmässa med julbord i fredags. Då var Schnider electric där och visade upp Exxact.
De såg faktiskt inte så tokiga ut. Några saker de visade mig var bl.a.

- Snabbkopplingarna otroligt förbättrade

- plasten vid hålen är lite utfasade så att det ska bli lättare att styra in trådarna

- Förenklat att sätta fjädrar. Fjäder går att sätta på alla vipporna på 3x1pol.

- Fler uttag går att sätta tillsammans i en flerfacksram med data och antenn

- Fler design möjligheter. En ram följer 4 mallar med. Då kan man använda den för att skära ut en lika stor bit av väggtapeten och sätta i ramen för att få strömställaren att flyta in lite bättre.

- Insats och ram får man köpa separat. Ungefär som merten, antar jag. D.v.s. det blir inte en massa enfacksramar kvar om man sättar strömställarna i flerfackramar.
(På byggen så blir det en hel del enfacksramar man får gå runt med)

- Ljusdioder finns inbyggda i vissa envägsuttag. Passar i t.ex. korridorer och barnrum.

Osv.

//Patrik
 
Redigerat:
De liknar ju Malmbergs

18921268n.jpg
p118480-1_new_large.jpg
 
Liknar malmbergs men de är ju en ren kopia på Elko Plus

79788-4.jpg
 
spinout skrev:
De liknar ju Malmbergs

[bild]
[bild]
Ja eller Merten.:S
 
De ser bättre ut i verkligheten än på bild. Och jag tycker nog att tankarna åker lite mot Elko plus. Absolut inte Malmbergs i alla fall!

//Patrik
 
ybu skrev:
Det där med samma plattform i alla rum skulle kunna vara att de skippar IP44-strömställarna och kör med en damask för de vanliga brytarna (som ELKO gör).
Det stämmer mycket bra.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.