här har bara butikernas centrallager precis börjat fyllas, imorgon eller slutet på nästa vecka kunde det kanske börja komma något, inga datum hade de fått... suck.. jag vill kunna jämföra och montera så jag efter 1års tid, kan tända en taklampa.. hehe
..och ett erbjudande om att beställa din första exxact-produkt gratis, så går vi ihop ett gäng kanske vi kan få ihop en komplett anläggning 
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Vadå, får alla elektriker en T-shirt med posten eller är det bara elinstallatörer/företagare?
//Patrik
//Patrik
Alla som är med i Club Electric
http://www.schneider-electric.se/si...nstallatorer/installatorer-club-electric.page
http://www.schneider-electric.se/si...nstallatorer/installatorer-club-electric.page
Fick en brytare som jag beställt idag. Är inte direkt imponerad.
Snabbanslutningarna har fått en större flärp för att ta loss trådarna, men annars verkar det vara samma snabbanslutning som trenden hade.
Dessutom så var plastbiten som låser ihop ram och brytare riktigt korkad. Den låste med hullingar i brytaren istället för att fjädra mot brytaren som det var på trenden. Fick liksom lirka för att få av den.
Tror inte att jag kommer köra med exxact, och trend har blivit kasst på senaste. Vet inte hur många uttag jag lyckats ha sönder p.g.a. att de bytat skruven i locket från fingängad till grovgängad.
Trend solid va bra att jobba med, men det är lite för dyrt för att köra som standard.
Elko har jag inte kört så mycket, och frågan är vad som händer med dom eftersom Schneider äger dom också.. Plus att dom äger Merten som dom ska lägga ner nu.
Har Konkurrensverket sovit eller vad händer? För vilka fabrikat finns egentligen kvar som Schneider inte äger?
Enda jag kommer på just nu är Busch-Jäger.
Snabbanslutningarna har fått en större flärp för att ta loss trådarna, men annars verkar det vara samma snabbanslutning som trenden hade.
Dessutom så var plastbiten som låser ihop ram och brytare riktigt korkad. Den låste med hullingar i brytaren istället för att fjädra mot brytaren som det var på trenden. Fick liksom lirka för att få av den.
Tror inte att jag kommer köra med exxact, och trend har blivit kasst på senaste. Vet inte hur många uttag jag lyckats ha sönder p.g.a. att de bytat skruven i locket från fingängad till grovgängad.
Trend solid va bra att jobba med, men det är lite för dyrt för att köra som standard.
Elko har jag inte kört så mycket, och frågan är vad som händer med dom eftersom Schneider äger dom också.. Plus att dom äger Merten som dom ska lägga ner nu.
Har Konkurrensverket sovit eller vad händer? För vilka fabrikat finns egentligen kvar som Schneider inte äger?
Enda jag kommer på just nu är Busch-Jäger.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Kan tipsa om att Aqua Trend tvåvägsuttag finns i likadant utförande med namnet Exxact (Aqua exxact??).
Den har en vitare nyans och snabbkopplingar, fast Trend kanske också hade snabbkopplingar som alternativ? Oavsett vad så ser i alla fall Trenden rökskadad ut jämfört med Exxacten (vita nyansen).
//Patrik
Den har en vitare nyans och snabbkopplingar, fast Trend kanske också hade snabbkopplingar som alternativ? Oavsett vad så ser i alla fall Trenden rökskadad ut jämfört med Exxacten (vita nyansen).
//Patrik
Frietrich vad menar du, att Schneider köpt upp Elko? Eller du blandar ihop Eljo och Elko kanske, det är olika fabrikat..
Annars har du ju gamla Ensto som ABB tagit över och som kommer allt mer hos grossisterna Impressivo och Jussi som är bra grejer i min mening - ABB - Busch-Jaeger
Annars har du ju gamla Ensto som ABB tagit över och som kommer allt mer hos grossisterna Impressivo och Jussi som är bra grejer i min mening - ABB - Busch-Jaeger
Redigerat:
Exxact väggkontakter bygger visst ut mer än trend. har stått och jämfört dessa två i butik.
Är skeptiskt till Exxact serien. Gillar att de är vitare, men varför gjorde dom ramarna med kant och smalare baktill.. lär väl lägga sig hur mycket damm å elände som helst på den "klacken"... nja... inte bestämt mig än vad jag ska välja..
Är skeptiskt till Exxact serien. Gillar att de är vitare, men varför gjorde dom ramarna med kant och smalare baktill.. lär väl lägga sig hur mycket damm å elände som helst på den "klacken"... nja... inte bestämt mig än vad jag ska välja..
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Schneider äger både Eljo och ELKO. De äger det mesta...Slugge skrev:
//Patrik