kisumisu
useless useless skrev:
Jag har haft såna mätare länge i alla mina hus. Ta en bild på mätaren.
Elmätare märkt med Vattenfall som visar förbrukning för Tariff 1 och Tariff 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elmätare märkt med Vattenfall visar två tariffnivåer, med display och knapp för cykelvisning.
Skapa konto

Elmätaren

Elmätare från Vattenfall som visar förbrukning på 24305 kWh under tariff 1.
Skapa konto
Tariff1 (Något med natttaxa göra som fanns i huset 2010 när jag köpte den, fick bråka med Vattenfall att ta bort den. Slutade med att jag bytte elbolag innan den försvann)

En elmätare från Vattenfall som visar Tariff1 och Tariff2 med en display som anger elförbrukningen i kWh.
Skapa konto
Tariff2 (Något med natttaxa göra som fanns i huset 2010 när jag köpte den, fick bråka med Vattenfall att ta bort den. Slutade med att jag bytte elbolag innan den försvann).

Skall man testa med Elmätar metoden får man alltså vänta länge då den bara visar vad det gått och med 1kWh marginal!!! Trycker du på knappen "display cycle" så skiftar den bara på förbrukning tariff 1 och Tariff 2!

Magnus E K
Min mätare (en Landis+Gyr från 2006 som det verkar) visar normalt bara hela kWh och har inga som helst knappar att trycka på. MEN om man bryter strömmen till den så visar den efteråt en stund (15 min?) kWh med en decimal och växlar även mellan att visa spänning per fas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.