819 läst ·
7 svar
819 läst
7 svar
Elfel på kökslampakablage?
Har just köpt ett radhus. Har hängt upp kökslampan. Vanlig standardanslutning, dimmerbrytare, inget konstigt. Får inte fanskapet att tändas. De tidigare ägarna tog med sej några proppar, men jag har skruvat i nya överallt där det saknades och lampan lyser ändå inte. Vad gör jag härnäst för att felsöka? Vet att det fungerade för tidigare ägare...
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Finns kanske en anledning tilll att tidigare ägare har "tagit med sig några proppar". Vet inte om det är relevant, men det är inte normalt att man tar med sig några proppar när man flyttar.
Kanske skulle du kolla upp det...?
Kanske skulle du kolla upp det...?
Om du har lågenergilampa så är det kört med dimmringen
En gammal lamppropp med tre stift kan sitta i tre olika lägen i uttaget, inget styr den, bra ett läge är rätt.
Klicka här för att svara