Har just köpt ett radhus. Har hängt upp kökslampan. Vanlig standardanslutning, dimmerbrytare, inget konstigt. Får inte fanskapet att tändas. De tidigare ägarna tog med sej några proppar, men jag har skruvat i nya överallt där det saknades och lampan lyser ändå inte. Vad gör jag härnäst för att felsöka? Vet att det fungerade för tidigare ägare...
 
Vad har du för ljuskälla? Är det en gammal installation? Är den gammal brukar man kunna sätta i "lampproppen" på olika håll.
 
Finns kanske en anledning tilll att tidigare ägare har "tagit med sig några proppar". Vet inte om det är relevant, men det är inte normalt att man tar med sig några proppar när man flyttar.

Kanske skulle du kolla upp det...?
 
Om du har lågenergilampa så är det kört med dimmringen
 
Ingen lågenergilampa.
Jag vet att deras lampa fungerade.
Det är ett gammalt skåp med porslinsproppar. Vad menar ni med att de kan sitta i olika lägen?
 
En gammal lamppropp med tre stift kan sitta i tre olika lägen i uttaget, inget styr den, bra ett läge är rätt.
 
Tre stift… måste kolla. Var inte nykter när jag satte upp lampan. Tack för hjälpen.
 
Om du verkligen menar ej nykter, låt elen vara ifred onykter. Jag gissar att du saknar JFB /gammal central.

Saknar du den, kan det hela sluta illa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.