15 135 läst ·
41 svar
15k läst
41 svar
Elen dog i badrum, kök efter lampbyte
Moderator
· Stockholm
· 56 235 inlägg
Jag hittade inbäddat i citat:
Jag hittade den utslagna säkringen och nu funkar elen! Så nu ska jag montera detta igen med försiktighet
betyder detta att du hittade problemet? Det var en huvudsäkring?
Men OM du hade strömmen bruten både när du tog bort den gamla lampan och när du monterade den nya, så måste du nästan på något sätt kopplat fel. Så att du kopplade ihop den strömförande tändtråden med antingen jord eller neutral (nolla). Kan du visa bild på kopplingsplinten till lampan?
Jag hittade den utslagna säkringen och nu funkar elen! Så nu ska jag montera detta igen med försiktighet
betyder detta att du hittade problemet? Det var en huvudsäkring?
Men OM du hade strömmen bruten både när du tog bort den gamla lampan och när du monterade den nya, så måste du nästan på något sätt kopplat fel. Så att du kopplade ihop den strömförande tändtråden med antingen jord eller neutral (nolla). Kan du visa bild på kopplingsplinten till lampan?
Varför har du dragit fram jorden? Den ska väl inte kopplas in i lampan
Nu hoppas jag att det inte är TS som stått för kabbeldragningen i hans bostadsrätt, men även om så skulle vara fallet är det min bestämda uppfattning att om uttagen i lägenheten är jordade så ska det såklart finnas jord framdragen även i de fall utanpåliggande uttag inte monterats.G grovspacklarn skrev:
Hade fö blivit väldigt förvånad om det år 2025 inte funnits jord framdragen i badrum.
Mjo menade mer att den var skalad och inte tejpad osvK Kardan79 skrev:Nu hoppas jag att det inte är TS som stått för kabbeldragningen i hans bostadsrätt, men även om så skulle vara fallet är det min bestämda uppfattning att om uttagen i lägenheten är jordade så ska det såklart finnas jord framdragen även i de fall utanpåliggande uttag inte monterats.
Hade fö blivit väldigt förvånad om det år 2025 inte funnits jord framdragen i badrum.
Klicka här för att svara