8 155 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Element-montering i badrum,lämplig dosa ?
Hejsan,vi ska byta element på badrummet och skulle vilja ha som på de andra radiatorerna i huset,nämligen en kontakt för att lätt kunna ta bort radiatorn och blåsa rent den,finns det det nån sån dosmodell godkänd för badrum ? Ett annat alternativ vore en delbar "kontakt" att sätta på kabeln.Elementet är på 600W,400V.Har sökt på nätet men har inte funnit något passande,vet ni ???
Hejsan,vi har också Tego radiatorer och det är ju bra att de går att "fälla ut" för städning bakom radiatorn men tanken var att ha nån liknande typ av kontakt att dra ur som radiatorerna i övriga rum har,då kunde man ta med radiatorn ut och blåsa ur dammet som blivit inuti den,brukar göra detta på dom andra varje höst.Men man får kanske koppla ur den isåfall,det går ju det också.ClasseClas skrev:
Ålrajt!
Just det, alla andra TEGO-radiatorer har en kontakt så att det faktiskt går att koppla lös radiatorn helt o hållet. Så icke badrumsvarianten. Nåväl, det är kanske läge att skaffa ett dammsugarmunstycke av den mindre varianten. En sådan som är bra att dammsuga inte bara radiatorer med, utan även torktumlare och trånga utrymmen i bilen.
Just det, alla andra TEGO-radiatorer har en kontakt så att det faktiskt går att koppla lös radiatorn helt o hållet. Så icke badrumsvarianten. Nåväl, det är kanske läge att skaffa ett dammsugarmunstycke av den mindre varianten. En sådan som är bra att dammsuga inte bara radiatorer med, utan även torktumlare och trånga utrymmen i bilen.
Ja jag får nog skaffa ett sådant munstyckeClasseClas skrev:Ålrajt!
Just det, alla andra TEGO-radiatorer har en kontakt så att det faktiskt går att koppla lös radiatorn helt o hållet. Så icke badrumsvarianten. Nåväl, det är kanske läge att skaffa ett dammsugarmunstycke av den mindre varianten. En sådan som är bra att dammsuga inte bara radiatorer med, utan även torktumlare och trånga utrymmen i bilen.
Klicka här för att svara