galento
Hejsan,vi ska byta element på badrummet och skulle vilja ha som på de andra radiatorerna i huset,nämligen en kontakt för att lätt kunna ta bort radiatorn och blåsa rent den,finns det det nån sån dosmodell godkänd för badrum ? Ett annat alternativ vore en delbar "kontakt" att sätta på kabeln.Elementet är på 600W,400V.Har sökt på nätet men har inte funnit något passande,vet ni ???
 
jag tror inte att du kan hitta våtrumselement som är stickproppsanslutna, det är nog lättare att blåsa det på plats ;)
 
ClasseClas
Jag har TEGO-radiatorer på landet och de går enkelt att "vicka ut" för att komma åt att dammsuga mellan radiator och vägg. Kolla runt lite bland leverantörerna vilka som har städbara radiatorer.
 
galento
ClasseClas skrev:
Jag har TEGO-radiatorer på landet och de går enkelt att "vicka ut" för att komma åt att dammsuga mellan radiator och vägg. Kolla runt lite bland leverantörerna vilka som har städbara radiatorer.
Hejsan,vi har också Tego radiatorer och det är ju bra att de går att "fälla ut" för städning bakom radiatorn men tanken var att ha nån liknande typ av kontakt att dra ur som radiatorerna i övriga rum har,då kunde man ta med radiatorn ut och blåsa ur dammet som blivit inuti den,brukar göra detta på dom andra varje höst.Men man får kanske koppla ur den isåfall,det går ju det också. ;) :)
 
  • Gilla
Mats.ni
  • Laddar…
ClasseClas
Ålrajt!

Just det, alla andra TEGO-radiatorer har en kontakt så att det faktiskt går att koppla lös radiatorn helt o hållet. Så icke badrumsvarianten. Nåväl, det är kanske läge att skaffa ett dammsugarmunstycke av den mindre varianten. En sådan som är bra att dammsuga inte bara radiatorer med, utan även torktumlare och trånga utrymmen i bilen.
 
Alla dom vanliga el-radiatorerna går att fälla och ta loss med nån typ av stickpropp, dock EJ våtrumselement som ska vara fast monterade
 
galento
ClasseClas skrev:
Ålrajt!

Just det, alla andra TEGO-radiatorer har en kontakt så att det faktiskt går att koppla lös radiatorn helt o hållet. Så icke badrumsvarianten. Nåväl, det är kanske läge att skaffa ett dammsugarmunstycke av den mindre varianten. En sådan som är bra att dammsuga inte bara radiatorer med, utan även torktumlare och trånga utrymmen i bilen.
Ja jag får nog skaffa ett sådant munstycke ;)men det kommer nog inte att användas i bilen för den har jag bara dammsugit 2 ggr på 4 år ;D.Väntar nu på ett nytt vred till påslaget på elementet,Tego verkar ha haft lite problem med detta på våtrums-modellerna enligt www.elbutik.se där jag köpte radiatorerna.
 
ClasseClas
Jag har också problem med vredet på våtrumsradiatorn. Onödigt enkelt utförande tycker jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.