72 980 läst ·
180 svar
73k läst
180 svar
Elektrikern spårlöst borta hjälp!
Är vi säkra på att elektrikern gjort dom? Kan bero på att TS ändrat sig och kompletterat, efter att väggarna är på plats. Kan ju också bero på att elektrikern varit sent på plats och då var redan väggarna på plats...E elmont skrev:
Men vore intressant att veta.
Gissning baserat på hur det ser ut med placering och avstånd etc. Har elektrikern inte varit på plats i tid så att väggarna blivit gipsade och att han har försökt lösa det genom att göra en serie av hål för att mata flex-slangen vidare och sedan rot-dosor istället för att montera ned gips-skivan, dra allt ordentligt och sätta tillbaka den igen?E elmont skrev:
Det är bla därför inte vem som helst klarar av samordningen, det är inte bara att ringa och tro att folk kan komma på en gång. Man har troligen många jobb så man måste få förvarning i god tid.
Hur det har varit i det här fallet vet jag inget om men jag känner väl till problem med småjobb och samordning.
Hur det har varit i det här fallet vet jag inget om men jag känner väl till problem med småjobb och samordning.
Jag hade bett alla andra hantverkare om skrivna offerter på alla extrakostnader som detta inneburit, dragit dit en besiktningsman som besiktar dragningarna. Vidarebefordrat allt det i ett samlat Mail till elfirman med informationen om att du kommer kontakta arn för hävning av utfört arbete och tidigare överenskommelse. Till arn och din kommuns konsumentvägledare skickar du detta med bevis på hur du försökt få tag på företaget och hur det kostat både tid och pengar för vägledning. Förstår inte hur man fortsätter ge dessa dårar så mycket chanser, det är ändå en tjänst som är livsfarlig om något går snett- litar du på att de har gjort installationerna rätt så du slipper vakna av en brand i väggarna under natten?
Jag vet att det inte är okej. Men jag tror jag hade hotat att hänga ut denna firma, eller kontakta plus på SVT eller liknade.
Kycklingen skrev:
Jag har absolut inget emot att förskottsbetala men ingen har sagt något? Jag kontaktade förjäves VD och berättade att ingen åker ut jag behöver hjälp och får sota ekonomiskt för det här, målaren höjt priset för det är extremt mycket hål överallt, alla yrkesgrupper jobbar extra nu och är skit arga att ni inte håller tidsplanen vi gjorde tillsamans. Jag står utan ett hem, det här är så himla oprofisonellt och taskigt.
Då fick jag ett kort svar "vi ska utfärda en faktura, betala den sen skickar vi ut någon". Vem svarar så? Dem struntade totalt i att jag förlorat massa pengar och allt besvär dem ställt till det med... Jag blir ännu mer osäker att betala nu vilken garanti har jag att dem gör klart?
Kycklingen skrev:
Hej,
Jag vill gråta, har haft en renovering där elektrikern skulle göra klart sitt jobb 1 vecka i februari nu 3 månader senare håller han sig inte till tidsplanen, kommer ut när han känner för det och kör någon timme sen sticker. Jag får inget svar på sms eller telefon. Arbetsledare svarar inte, får höra dom har massa jobb och hinner inte med mig. Kul att höra som kund. Sen är dom sjuka eller går in i väggen jämt.
Blir alltid lovad vi kommer imor, överimor, nästa vecka inget händer. Hela bygget försenas för vi inte kan stänga igen väggar och slarv som extremt många hål, skadade möbler. Min snickare fick en kyss här om dagen för dem hade lämnat kablar öppna - han kunde dö!!! Jag försökte i desparat försök kontakta dotterbolaget där VD sitter för ingen svarar. Jag förklara lider ekonomiskt av denna försening betalar alla hantverkare extra nu och målaren höjt sitt pris. Då sa han så ska det inte vara vi skickar en direkt idag - ingen kom istället fick jag nedan mejl - alltså va? Vad ska jag göra??
Hej.
Vi har skickat en faktura till dig. Den kommer i morgon.
När den är betald. Så kommer vi och gör resten.
[bild]
S SueCia skrev:
det här är ett skojarföretag ! Vänd Dig per omgående till en jurist/advokat och be om råd .Bussmotor skrev:
spara all dokumentation , arbetstider och foton . Det är inte enkelt att hitta en seriös elfirma som vill fortsätta eländet . Bäst att sätta fart /svårt med lediga elektriker just nu ..
Klart du ska betala fakturan i förskott. Hantverkare idag har säkerligen mer kunder än de hinner med. Vill du få klart arbetet får du betala så du hamnar före i kön.Kycklingen skrev:
Hej,
Jag vill gråta, har haft en renovering där elektrikern skulle göra klart sitt jobb 1 vecka i februari nu 3 månader senare håller han sig inte till tidsplanen, kommer ut när han känner för det och kör någon timme sen sticker. Jag får inget svar på sms eller telefon. Arbetsledare svarar inte, får höra dom har massa jobb och hinner inte med mig. Kul att höra som kund. Sen är dom sjuka eller går in i väggen jämt.
Blir alltid lovad vi kommer imor, överimor, nästa vecka inget händer. Hela bygget försenas för vi inte kan stänga igen väggar och slarv som extremt många hål, skadade möbler. Min snickare fick en kyss här om dagen för dem hade lämnat kablar öppna - han kunde dö!!! Jag försökte i desparat försök kontakta dotterbolaget där VD sitter för ingen svarar. Jag förklara lider ekonomiskt av denna försening betalar alla hantverkare extra nu och målaren höjt sitt pris. Då sa han så ska det inte vara vi skickar en direkt idag - ingen kom istället fick jag nedan mejl - alltså va? Vad ska jag göra??
Hej.
Vi har skickat en faktura till dig. Den kommer i morgon.
När den är betald. Så kommer vi och gör resten.
[bild]
Din nöjdhet kommer inte ens på deras top 10 av prioriteringar.
Du verkar också helt sakna ryggrad och ett uns av pondus och då blir man överkörd och då får du leva med det. Eller så rannsakar du dig själv litegrann och inser att något du betalar för ska göras ordentligt och bli förbannad?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Svårt med muntliga avtal så jag skulle kontakta dessa.Kycklingen skrev:
Vi har inte avtalat något om en förskottsbetalning, jag fick en offert på ett takpris och tackade muntligt ja frågade om jag behövde skriva på då sa arbetsledare skämtsamt "nejdå jag vet ändå var du bor".
Vi hade ett planeringsmöte med alla hantverkare och dem själva sa de blir klara 20 feb. Nu är vi i april? Är extremt förvånad också över VD svar jag har inte fått någon info från någon att detta skulle vara något problem. Idag börjar vi tätskitka och spackla jag har fortfarande frågetecken kring några hål i badrum och varför det är dubbla dosor.
Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag försöka hitta någon ny men då kanske får betala 2 firmor
Ta kontakt med Hallo konsument, Villaägarna har också gratis juridisk rådgivning för medlemmar, medlemsavgift ca 400/år.
Renoveringsnovis
· Nacka
· 123 inlägg
L Lusbunken skrev:Klart du ska betala fakturan i förskott. Hantverkare idag har säkerligen mer kunder än de hinner med. Vill du få klart arbetet får du betala så du hamnar före i kön.
Din nöjdhet kommer inte ens på deras top 10 av prioriteringar.
Du verkar också helt sakna ryggrad och ett uns av pondus och då blir man överkörd och då får du leva med det. Eller så rannsakar du dig själv litegrann och inser att något du betalar för ska göras ordentligt och bli förbannad?
Är du anställd av elföretaget för att psyka TS? Förfärligt dålig ton och lika förfärliga åsikter. Man ska inte behöva gå någon kurs i "hårdhänt förhandlingsteknik" för att få ett arbete utfört. Sjukt uselt inlägg.
Detta är en oseriös hantverkare som dessutom har föräldrar som bör skämmas därför vanligt hyfs saknas. Det är den sista som hade fått betalt i förskott. Hoppas han inte lämnat några verktyg eller material. Läropengar.L Lusbunken skrev:Klart du ska betala fakturan i förskott. Hantverkare idag har säkerligen mer kunder än de hinner med. Vill du få klart arbetet får du betala så du hamnar före i kön.
Din nöjdhet kommer inte ens på deras top 10 av prioriteringar.
Du verkar också helt sakna ryggrad och ett uns av pondus och då blir man överkörd och då får du leva med det. Eller så rannsakar du dig själv litegrann och inser att något du betalar för ska göras ordentligt och bli förbannad?