S
useless useless skrev:
Du har inte en länk till någon sida som förklarar problemet?
Dom har helt enkelt lagt in en spärr, och om du överskrider x användningar/scenarion så slås astrourfunktionen av. Kan dock åter- köpas för 300 kr/mån eller 1200kr/år. (reserverar mig för siffrorna)

Shelly är inget för en riktig elektriker! 😉

S styren skrev:
Men begränsat antal gånger, sedan spärras den funktionen (automatiskt), och du står där med en dum puck.
Det där får du väldigt gärna utveckla. För mig låter det som rena fantasier men jag är öppen för att motbevisas!

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
S styren skrev:
Kan dock åter- köpas för 300 kr/mån eller 1200kr/år. (reserverar mig för siffrorna)
Förstår att du reserverar dig...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S styren skrev:
Dom har helt enkelt lagt in en spärr, och om du överskrider x användningar/scenarion så slås astrourfunktionen av. Kan dock åter- köpas för 300 kr/mån eller 1200kr/år. (reserverar mig för siffrorna)

Kan du länka till lämpligt ställe där detta förklaras?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S styren skrev:

Ok. Ren hörsägen och smygreklam för Plejd altså.

S
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kan du länka till lämpligt ställe där detta förklaras?
Köp en Shelly Plug S- testa
useless useless skrev:
Ok. Ren hörsägen och smygreklam för Plejd altså.
Ojdå, tänkte inte binda upp mig i en lång följetång om shelly.
Köpte tre stycken "shelly plug s", varav två stängde av astro, efter varning.

Överskad över hur bekväma ni är😉- sök själva. Kan inte vara svårt....
Sök på betalningsplan astrofunktion etc. (Kanske är ändrat på gen 3)

Undvik shelly så slipper ni dolda algoritmer- räknare och andra dumsnåla upplägg.

Direktiv för den seriösa: Köp en shelly plug S och se själv (300 kr)

Redigerat:
  • Haha
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
S styren skrev:
Köp en Shelly Plug S- testa

Ojdå, tänkte inte binda upp mig i en lång följetång om shelly.
Köpte tre stycken "shelly plug s", varav två stängde av astro, efter varning.

Överskad över hur bekväma ni är😉- sök själva. Kan inte vara svårt....
Sök på betalningsplan astrofunktion etc. (Kanske är ändrat på gen 3)

Undvik shelly så slipper ni dolda algoritmer- räknare och andra dumsnåla upplägg.

Direktiv för den seriösa: Köp en shelly plug S och se själv (300 kr)
Jag får inte en enda relevant träff när jag söker på det du säger. Varken på svenska, engelska eller tyska. Varför kan inte du bidra med en länk?

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför kan inte du bidra med en länk?
Jag har en teori. 🤓

• Haha
  • Gilla
jbr och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har en teori. 🤓
Glömt betala medlemsavgiften till Länkarna?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
S
useless useless skrev:
Jag får inte en enda relevant träff när jag söker på det du säger. Varken på svenska, engelska eller tyska. Varför kan inte du bidra med en länk?
Shelly har visst gen 5 nu... kanske slutat att ockra på folk, men det är inte lätthittat. Inget dom gör reklam för.
Du kan ju ladda hem manualen- kanske står där- men jag tvivlar.

För att jag saknar intresse. Jag köpte dessa för kanske 3-4 år sedan och råkade ut för detta. Överskred antal tillåtna ändringar/scenarion (kanske 5 st max).

Köp en shelly plug S och testa så får du se. Vi kan skramla ihop 300 kr till dig. En sådan här plug kan du ha användning av.😉 (en vanlig plug i stickkontakten)

S styren skrev:
Shelly har visst gen 5 nu... kanske slutat att ockra på folk, men det är inte lätthittat. Inget dom gör reklam för.
Men om det vore ett existerande problem borde väl någon fler på internet ha drabbats av det?

S styren skrev:
Köp en shelly plug S och testa så får du se. Vi kan skramla ihop 300 kr till dig. En sådan här plug kan du ha användning av.😉 (en vanlig plug i stickkontakten)
Jag har några såna. Vad är det jag ska ändra för att trigga fenomenet?

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
S
useless useless skrev:
Men om det vore ett existerande problem borde väl någon fler på internet ha drabbats av det?

Jag har några såna. Vad är det jag ska ändra för att trigga fenomenet?
Bra! Sätt in pluggen i väggen
Kör scenarion eller aktiviteter och spara dessa. När du har fler än 5 (tex) så varnar appen dig för att göra detta. Skapar du ytterligare ett scenario (byggt på astro) så spärras astro funktionen.
Du får nu ett meddelande, eller kanske i samband med att du försöker skapa astrofunktion, att du kan köpa tjänsten. Dom har månadsplan och årsplan.

Det kan ju hända att jag gjort något fel- i så fall så är det ju bra att det kommer i dagen så funktionen återskapas- Tvekar dock på detta.

Finns en sida på nätet, som beskriver shellys ocker/betalningsplan ( fanns i alla fall, det är några år sedan nu)(Hoppas gen 5 och 6 är bättre)

S styren skrev:

För att jag saknar intresse. Jag köpte dessa för kanske 3-4 år sedan och råkade ut för detta. Överskred antal tillåtna ändringar/scenarion (kanske 5 st max).

Jag har Shelly av flera generationer och har aldrig märkt detta. Jag har även tillhörande manualer. Jag har ändrat scenarion många ggr på några av enheterna.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
S styren skrev:
Bra! Sätt in pluggen i väggen
Kör scenarion eller aktiviteter och spara dessa. När du har fler än 5 (tex) så varnar appen dig för att göra detta. Skapar du ytterligare ett scenario (byggt på astro) så spärras astro funktionen.
Du får nu ett meddelande, eller kanske i samband med att du försöker skapa astrofunktion, att du kan köpa tjänsten. Dom har månadsplan och årsplan.

Det kan ju hända att jag gjort något fel- i så fall så är det ju bra att det kommer i dagen så funktionen återskapas- Tvekar dock på detta.

Finns en sida på nätet, som beskriver shellys ocker/betalningsplan ( fanns i alla fall, det är några år sedan nu)(Hoppas gen 5 och 6 är bättre)
Följer...

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
S
P Pin skrev:
Jag har Shelly av flera generationer och har aldrig märkt detta. Jag har även tillhörande manualer. Jag har ändrat scenarion många ggr på några av enheterna.
Jag kan bara svara för shelly plug s (astrofunktion) Du får hårdköra enl ovan beskrivning

😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.