11 940 läst ·
118 svar
12k läst
118 svar
Elektriker som gillar Shelly
Dom har helt enkelt lagt in en spärr, och om du överskrider x användningar/scenarion så slås astrourfunktionen av. Kan dock åter- köpas för 300 kr/mån eller 1200kr/år. (reserverar mig för siffrorna)useless skrev:
Shelly är inget för en riktig elektriker! 😉
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 302 inlägg
Kan du länka till lämpligt ställe där detta förklaras?S styren skrev:
Ok. Ren hörsägen och smygreklam för Plejd altså.S styren skrev:
Köp en Shelly Plug S- testa[SKPG]Zamora skrev:
Ojdå, tänkte inte binda upp mig i en lång följetång om shelly.useless skrev:
Köpte tre stycken "shelly plug s", varav två stängde av astro, efter varning.
Överskad över hur bekväma ni är😉- sök själva. Kan inte vara svårt....
Sök på betalningsplan astrofunktion etc. (Kanske är ändrat på gen 3)
Undvik shelly så slipper ni dolda algoritmer- räknare och andra dumsnåla upplägg.
Direktiv för den seriösa: Köp en shelly plug S och se själv (300 kr)
Redigerat:
Jag får inte en enda relevant träff när jag söker på det du säger. Varken på svenska, engelska eller tyska. Varför kan inte du bidra med en länk?S styren skrev:Köp en Shelly Plug S- testa
Ojdå, tänkte inte binda upp mig i en lång följetång om shelly.
Köpte tre stycken "shelly plug s", varav två stängde av astro, efter varning.
Överskad över hur bekväma ni är😉- sök själva. Kan inte vara svårt....
Sök på betalningsplan astrofunktion etc. (Kanske är ändrat på gen 3)
Undvik shelly så slipper ni dolda algoritmer- räknare och andra dumsnåla upplägg.
Direktiv för den seriösa: Köp en shelly plug S och se själv (300 kr)
Shelly har visst gen 5 nu... kanske slutat att ockra på folk, men det är inte lätthittat. Inget dom gör reklam för.useless skrev:
Du kan ju ladda hem manualen- kanske står där- men jag tvivlar.
För att jag saknar intresse. Jag köpte dessa för kanske 3-4 år sedan och råkade ut för detta. Överskred antal tillåtna ändringar/scenarion (kanske 5 st max).
Köp en shelly plug S och testa så får du se. Vi kan skramla ihop 300 kr till dig. En sådan här plug kan du ha användning av.😉 (en vanlig plug i stickkontakten)
Men om det vore ett existerande problem borde väl någon fler på internet ha drabbats av det?S styren skrev:
Jag har några såna. Vad är det jag ska ändra för att trigga fenomenet?S styren skrev:
Bra! Sätt in pluggen i väggenuseless skrev:
Kör scenarion eller aktiviteter och spara dessa. När du har fler än 5 (tex) så varnar appen dig för att göra detta. Skapar du ytterligare ett scenario (byggt på astro) så spärras astro funktionen.
Du får nu ett meddelande, eller kanske i samband med att du försöker skapa astrofunktion, att du kan köpa tjänsten. Dom har månadsplan och årsplan.
Det kan ju hända att jag gjort något fel- i så fall så är det ju bra att det kommer i dagen så funktionen återskapas- Tvekar dock på detta.
Finns en sida på nätet, som beskriver shellys ocker/betalningsplan ( fanns i alla fall, det är några år sedan nu)(Hoppas gen 5 och 6 är bättre)
Jag har Shelly av flera generationer och har aldrig märkt detta. Jag har även tillhörande manualer. Jag har ändrat scenarion många ggr på några av enheterna.S styren skrev:Shelly har visst gen 5 nu... kanske slutat att ockra på folk, men det är inte lätthittat. Inget dom gör reklam för.
Du kan ju ladda hem manualen- kanske står där- men jag tvivlar.
För att jag saknar intresse. Jag köpte dessa för kanske 3-4 år sedan och råkade ut för detta. Överskred antal tillåtna ändringar/scenarion (kanske 5 st max).
Köp en shelly plug S och testa så får du se. Vi kan skramla ihop 300 kr till dig. En sådan här plug kan du ha användning av.😉 (en vanlig plug i stickkontakten)
Följer...S styren skrev:Bra! Sätt in pluggen i väggen
Kör scenarion eller aktiviteter och spara dessa. När du har fler än 5 (tex) så varnar appen dig för att göra detta. Skapar du ytterligare ett scenario (byggt på astro) så spärras astro funktionen.
Du får nu ett meddelande, eller kanske i samband med att du försöker skapa astrofunktion, att du kan köpa tjänsten. Dom har månadsplan och årsplan.
Det kan ju hända att jag gjort något fel- i så fall så är det ju bra att det kommer i dagen så funktionen återskapas- Tvekar dock på detta.
Finns en sida på nätet, som beskriver shellys ocker/betalningsplan ( fanns i alla fall, det är några år sedan nu)(Hoppas gen 5 och 6 är bättre)