12 007 läst ·
118 svar
12k läst
118 svar
Elektriker som gillar Shelly
Futurehome (ett norskt bolag), en skräckhistoriaAlfredo skrev:
https://www.instagram.com/reel/DMYNeEKgaQ8/
Lite som att jämföra äpplen och päron, det är två system som är alldeles för olika för att kunna göra någon rättvis jämförelse.Bo.Siltberg skrev:
Så att säga att Shelly är sämre än Plejd är att ta i, möjligtvis att Shelly har haft vissa kvalitétsproblem med enstaka produkter.
"Problemet" som Shelly har är att de säljs precis överallt, köps/installeras av precis vem helst och möjligheterna resulterar också i minst lika många fallgropar så problemen är i mycket hög grad skapade av användarna själva.
Shelly säljs av i vart fall hos Kjell&Company, Hornbach, Webhallen så borde vara minst lika enkelt att få tag i som hos någon grossist.J J-banan skrev:
Inte precis där man gör sina material inköp, iaf inga butiker som finns i min stad.D Dilato skrev:
Sen som sagt varför krångla till det. Jag tycker Plejd funkar bra, finns lättillgängligt, lätt överföra systemet till kund, bra mångsidiga produkter
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 902 inlägg
Jag ser det verkligen inte som negativt.Alfredo skrev:
Men har man det tekniska intresset och hänger på m.nu så kanske man tycker att Plejd är tråkig. Men det får man ju sköta själv utan hjälp från elektriker.
Jag kör enbart Shelly - men jobbar med industriautomation så jag uppskattar flexibiliteten det ger. En elektriker bör utan problem kunna installera och driftsätta en Shellypuck, det är trots allt relativt enkelt i Shellys egna app. De mer avancerade funktionerna och möjligheterna är inget jag hade förväntat mig att en elektriker ger sig på.
Jag känner elektriker som sätter mycket Plejd och kan berätta att hemautomationskonsulting heller inte ingår i en sådan installation, så där är det väl lika.S Settis009 skrev:Jag kör enbart Shelly - men jobbar med industriautomation så jag uppskattar flexibiliteten det ger. En elektriker bör utan problem kunna installera och driftsätta en Shellypuck, det är trots allt relativt enkelt i Shellys egna app. De mer avancerade funktionerna och möjligheterna är inget jag hade förväntat mig att en elektriker ger sig på.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 855 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 855 inlägg
Men lägg ner nu!!! Det finns andra trådar där ni kan diskutera Shelly mot Plejd så det finns ingen anledning att förstöra denna också. TS har valt Shelly (INTE Plejd) och efterfrågar en elektriker i Stockholm som gillar Shelly och är villig att låta en Shelly-vänlig elektriker göra jobbet.
Ja, vi har ju sett religionskrig i denna frågan tidigare och bägge funkar, gör snarlika saker men kommer från helt olika håll och passar därför olika målgrupper.J J-banan skrev: