Plejd kan vilken elektriker som helst hantera t.ex vid underhåll. Med Shelly kan du göra fler och roliga saker som hemmapulare.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Plejd är konstruerad i Sverige, för Sverige och med en Svensk bruksanvisning.
Självklart ska vi gynna Sverige.
Shelly är gjord för nåt annat land, plus att de är sämre, så det så.
Lite som att jämföra äpplen och päron, det är två system som är alldeles för olika för att kunna göra någon rättvis jämförelse.
Så att säga att Shelly är sämre än Plejd är att ta i, möjligtvis att Shelly har haft vissa kvalitétsproblem med enstaka produkter.
"Problemet" som Shelly har är att de säljs precis överallt, köps/installeras av precis vem helst och möjligheterna resulterar också i minst lika många fallgropar så problemen är i mycket hög grad skapade av användarna själva.

• Gilla
styren och 6 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Nej, Plejd är mera lättillgänglig och finns alltid på hyllan hos t.ex. Ahlsell, Rexel. Shelly är beställningsvara. Prisskillnaden är inte märkbart stor för att man ska tjäna på det
Shelly säljs av i vart fall hos Kjell&Company, Hornbach, Webhallen så borde vara minst lika enkelt att få tag i som hos någon grossist.

• Gilla
karlbrutal
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Shelly säljs av i vart fall hos Kjell&Company, Hornbach, Webhallen så borde vara minst lika enkelt att få tag i som hos någon grossist.
Inte precis där man gör sina material inköp, iaf inga butiker som finns i min stad.

Sen som sagt varför krångla till det. Jag tycker Plejd funkar bra, finns lättillgängligt, lätt överföra systemet till kund, bra mångsidiga produkter

Redigerat:
Alfredo Alfredo skrev:
Grejen, att vara beroende av tillverkarens infrastruktur? Ser du verkligen det som något positivt? Samma enkelhet och omedelbara funktion kunde med lätthet ha konstruerats utan dessa beroenden om de ville. Men de vill de tydligen inte. Undrar varför...
Jag ser det verkligen inte som negativt.

Men har man det tekniska intresset och hänger på m.nu så kanske man tycker att Plejd är tråkig. Men det får man ju sköta själv utan hjälp från elektriker.

• Wow
  • Arg
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Jag ser det verkligen inte som negativt.

Men har man det tekniska intresset och hänger på m.nu så kanske man tycker att Plejd är tråkig. Men det får man ju sköta själv utan hjälp från elektriker.
Och detta efter att ha sett videon ovan?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ahlsell säljer shelly, om de har de på hylllan i butiken låter jag vara osagt, men inga problem att beställa med leverans nästa dag (oftast) för entreprenören som handlar där

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag kör enbart Shelly - men jobbar med industriautomation så jag uppskattar flexibiliteten det ger. En elektriker bör utan problem kunna installera och driftsätta en Shellypuck, det är trots allt relativt enkelt i Shellys egna app. De mer avancerade funktionerna och möjligheterna är inget jag hade förväntat mig att en elektriker ger sig på.

• Gilla
djac
  • Laddar…
D
Det är ju grejen med Plejd, enkel, fungerar ur lådan.
Jag tycker Shelly är enklare, hur gör vi nu? ;)

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
D
S Settis009 skrev:
Jag kör enbart Shelly - men jobbar med industriautomation så jag uppskattar flexibiliteten det ger. En elektriker bör utan problem kunna installera och driftsätta en Shellypuck, det är trots allt relativt enkelt i Shellys egna app. De mer avancerade funktionerna och möjligheterna är inget jag hade förväntat mig att en elektriker ger sig på.
Jag känner elektriker som sätter mycket Plejd och kan berätta att hemautomationskonsulting heller inte ingår i en sådan installation, så där är det väl lika.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
B
Men lägg ner nu!!! Det finns andra trådar där ni kan diskutera Shelly mot Plejd så det finns ingen anledning att förstöra denna också. TS har valt Shelly (INTE Plejd) och efterfrågar en elektriker i Stockholm som gillar Shelly och är villig att låta en Shelly-vänlig elektriker göra jobbet.

• Gilla
schmakita och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag tycker Shelly är enklare, hur gör vi nu? ;)
VIssa föredrar Android före iPhone, Xbox före Playstation. Men visst är det bra att det finns olika märken så alla kan vara glada

D
J J-banan skrev:
VIssa föredrar Android före iPhone, Xbox före Playstation. Men visst är det bra att det finns olika märken så alla kan vara glada
Ja, vi har ju sett religionskrig i denna frågan tidigare och bägge funkar, gör snarlika saker men kommer från helt olika håll och passar därför olika målgrupper.

D djac skrev:
Ja, vi har ju sett religionskrig i denna frågan tidigare och bägge funkar, gör snarlika saker men kommer från helt olika håll och passar därför olika målgrupper.
Android o PlayStation. Och Zigbee. Thats it.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.