Hejsan allihopa!

Jag undrar om någon vet ungefär vad det kostar att anlita en elektriker för badrumsbygge? Vi skall bygga ett badrum från grunden och elektriker fanns inte med i den första offerten som vi fick in. Vi tänkte räkna med en gissning på 20000 kr (inkl moms och material), men är det någon som tycker att det känns för lite eller för mycket så är vi tacksamma för kommentarer.

Bakgrund: elektricitet är draget till övervåningen, badrummet skall byggas med väggar och allt. Snickare, kakelsättare och dylikt ingår i offerten, ventilationsmänniska och elektriker saknas.

Mvh

/ama

Det beror väl på om du har tänkt att ha en lampa i taket och ett vägguttag för rakmaskinen eller om du ska ha tio spotlights, elektrisk golvvärme, ström till jacuzzin, ström till handdukstorken...

Hej!

Hm, detaljnivån är alltså viktig. Säg 10 spottar i taket
(har planer på det men vet inte riktigt hur många), ström till jacuzzi, ström till bastu, lampa vid spegeln, ett par uttag för exempelvis hårtork, elektrisk golvvärme (endast inkoppling behövs). Tja handdukstork, det hade jag inte funderat på men räkna med det också så blir det väl pengar över om man inte skall ha det sedan.
Jag har säkert glömt en massa...

Mvh

/ama

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.