Byggahus.se

Elektriker dubbelfakturerar?

1. M
    Verktygstokig · 8 806 inlägg
    Jag behöver en öl pojke.. en verkstadsflicka..
    En kundsköterska.. Och en grov jävel till eftermarknad.. :crysmile:

2. Krille-72
    Medlem · 3 586 inlägg
    Du bor ju på landet. Kan redan se din framtida verkstad framför mig. Dreamworld ska den heta. Skrivet i Rosa neon på taket. Sen en skylt på dörren som givetvis är låst där det står ”lagning pågår”.

När lagningen är klar kommer verkstadsflickan ut med gräsklipparen och en öl. Ingen får någonsin titta in genom dörren.

Verkstan ska helt enkelt bli mytomspunnen utan att någon vet sanningen att på insidan sker inget annat än just reparationer av maskiner.

puh! Fredagsbiran satte igång på fantasin lite väl mycket inser jag…

• Laddar…
  3. U
    Medlem · Skåne · 2 361 inlägg

Uffe A

Medlem
    Glöm inte lönebidrag, verkar som att det är det viktigaste när många företag ska anställa :mad:

• Laddar…
  4. M
    allt det där och mer finns ju redan :crysmile:..
    fast det är nog jag som kommer ut i rosa overall med fredagsgroggen... ;):crysmile::crysmile:(y)

• Laddar…
  5. M
    Ja jag funderar på att anställa igen... Kan inte du ge ett bidrag? ;):crysmile:

• Laddar…
  6. U
    Medlem · Skåne · 2 361 inlägg

Uffe A

Medlem
    Ska se om jag hittar en rosa overall i gömmorna :cool:

• Laddar…
  7. M
    vore snällt..
    gärna med gröna prickar.. framhäver mina ögon:crysmile::crysmile:

8. G
    Medlem · 1 364 inlägg

Grizzlybjörnen123

Medlem
    Du har aldrig tänkt på att tandläkaren är subventionerad av staten?

• Laddar…
  9. M
    Medlem · Blekinge · 802 inlägg

MartinP666

Medlem
    Vad har det med saken att göra? Och "subventionerad", jo visst, man får väl 150 kr per år i rabatt, det räcker inte så långt ifall det behövs något mer än rutinkontroll.

10. M
    Medlem · 528 inlägg

mojjen

Medlem

11. Krille-72
    Medlem · 3 586 inlägg
    I runda slängar 7 Miljarder betalar staten ut.

12. D
    Besserwisser · E · 17 901 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Ja, barntandvård. Tandvårdsbidrag och högkostnadsskydd. Men den vanliga tandvården är inte subventionerad.

13. A
    Medlem · Västra Götaland · 2 624 inlägg

Anders_Nilsson

Medlem
    Vi får hoppas att det snart införs drönarleverans för elektriker. Senast när man är hos kunden borde man se vad som behövs och då kan man lägga en order som sedan körs ut av ett underbetalt cykelbud, behövs ingen dyr elektriker för att köra ut material.

Dessutom krävs det inte så mycket för att veta vad som brukar gå åt och ha det i bilen. 20 st Eljo Exxakt strömbrytare och dubbeluttag, 500 meter FKK i olika färger, Torix, lite slang, 5G2.5 EKK och EKLK är ju en bra grund. Sedan får man väl meddela kunden på plats att antingen tar dom standardsortimentet som finns i bilen eller så blir det att debitera en vända till grossen så får de bestämma själva.

Men jag hoppas tveklöst på drönare.

• Laddar…
  14. zarkov
    Renoveringsnovis · Halland · 164 inlägg

zarkov

Renoveringsnovis
    Och ROT-avdraget kostade staten drygt 11 miljarder år 2020. Vem var det som sa att staten inte subventionerar hantverkare?

• Laddar…
  15. G
    Medlem · 1 364 inlägg

Grizzlybjörnen123

Medlem
    Då kan ju elektrikern ha idiotkunder som är gratis (sådana kunder som ingenting begriper och inte kan räkna).

Nä visst, det går ju inte att leva på för 75% av kunderna platsar ju in i den kategorin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.