P
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du menar när kunderna ringer och klagar på fakturan?
En byggsköterska är nog användbar till mycket. En allt-i-allo tjänst som förhoppningsvis kan gå under Mac Donalds avtalet så lönen inte blir för hög. Eller möjligen kan man hitta något bidrag eftersom en helt ny titeln införs i byggsvängen…:rofl:
Jag behöver en öl pojke.. en verkstadsflicka..
En kundsköterska.. Och en grov jävel till eftermarknad.. :crysmile:
 
Maskintok skrev:
Jag behöver en öl pojke.. en verkstadsflicka..
En kundsköterska.. Och en grov jävel till eftermarknad.. :crysmile:
Du bor ju på landet. Kan redan se din framtida verkstad framför mig. Dreamworld ska den heta. Skrivet i Rosa neon på taket. Sen en skylt på dörren som givetvis är låst där det står ”lagning pågår”.

När lagningen är klar kommer verkstadsflickan ut med gräsklipparen och en öl. Ingen får någonsin titta in genom dörren.

Verkstan ska helt enkelt bli mytomspunnen utan att någon vet sanningen att på insidan sker inget annat än just reparationer av maskiner.

puh! Fredagsbiran satte igång på fantasin lite väl mycket inser jag…
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du menar när kunderna ringer och klagar på fakturan?
En byggsköterska är nog användbar till mycket. En allt-i-allo tjänst som förhoppningsvis kan gå under Mac Donalds avtalet så lönen inte blir för hög. Eller möjligen kan man hitta något bidrag eftersom en helt ny titeln införs i byggsvängen…:rofl:
Glöm inte lönebidrag, verkar som att det är det viktigaste när många företag ska anställa :mad:
 
  • Haha
Krille-72
  • Laddar…
P
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du bor ju på landet. Kan redan se din framtida verkstad framför mig. Dreamworld ska den heta. Skrivet i Rosa neon på taket. Sen en skylt på dörren som givetvis är låst där det står ”lagning pågår”.

När lagningen är klar kommer verkstadsflickan ut med gräsklipparen och en öl. Ingen får någonsin titta in genom dörren.

Verkstan ska helt enkelt bli mytomspunnen utan att någon vet sanningen att på insidan sker inget annat än just reparationer av maskiner.

puh! Fredagsbiran satte igång på fantasin lite väl mycket inser jag…
allt det där och mer finns ju redan :crysmile:..
fast det är nog jag som kommer ut i rosa overall med fredagsgroggen... ;):crysmile::crysmile:(y)
 
  • Älska
Emma96
  • Laddar…
P
U Uffe A skrev:
Glöm inte lönebidrag, verkar som att det är det viktigaste när många företag ska anställa :mad:
Ja jag funderar på att anställa igen... Kan inte du ge ett bidrag? ;):crysmile:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Ska se om jag hittar en rosa overall i gömmorna :cool:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
U Uffe A skrev:
Ska se om jag hittar en rosa overall i gömmorna :cool:
vore snällt..
gärna med gröna prickar.. framhäver mina ögon:crysmile::crysmile:
 
M MartinP666 skrev:
Så varje elektriker behöver en "elsköterska"? Tror du på allvar att det behövs lika mycket personal kring en elektriker som kring en tandläkare? Och att dessa har likvärdig kostnad?
Du har aldrig tänkt på att tandläkaren är subventionerad av staten?
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Du har aldrig tänkt på att tandläkaren är subventionerad av staten?
Vad har det med saken att göra? Och "subventionerad", jo visst, man får väl 150 kr per år i rabatt, det räcker inte så långt ifall det behövs något mer än rutinkontroll.
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Du har aldrig tänkt på att tandläkaren är subventionerad av staten?[/QUOTE
Nja folktandvården ligger förvisso under regionerna. Men bedriver till skillnad mot övrig vård vinstdrivande verksamhet med avkastningskrav. Viss tandvådvård som barntandvård är ju gratis för patienten. Fär får kliniken ”betalt” av regionen. Schablonen för detta är dock så lågt att barntandvård anses som förlustverksamhet. Samtidigt är de ålagda att upprätthålla den. I övrigt drar se in uppåt 2000:-/beh timme. Men det är ju då 2 vårdgivare i rummet. (Gift med tandsköterska)
 
M MartinP666 skrev:
Vad har det med saken att göra? Och "subventionerad", jo visst, man får väl 150 kr per år i rabatt, det räcker inte så långt ifall det behövs något mer än rutinkontroll.
I runda slängar 7 Miljarder betalar staten ut.
 
Ja, barntandvård. Tandvårdsbidrag och högkostnadsskydd. Men den vanliga tandvården är inte subventionerad.
 
Vi får hoppas att det snart införs drönarleverans för elektriker. Senast när man är hos kunden borde man se vad som behövs och då kan man lägga en order som sedan körs ut av ett underbetalt cykelbud, behövs ingen dyr elektriker för att köra ut material.

Dessutom krävs det inte så mycket för att veta vad som brukar gå åt och ha det i bilen. 20 st Eljo Exxakt strömbrytare och dubbeluttag, 500 meter FKK i olika färger, Torix, lite slang, 5G2.5 EKK och EKLK är ju en bra grund. Sedan får man väl meddela kunden på plats att antingen tar dom standardsortimentet som finns i bilen eller så blir det att debitera en vända till grossen så får de bestämma själva.

Men jag hoppas tveklöst på drönare.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
I runda slängar 7 Miljarder betalar staten ut.
Och ROT-avdraget kostade staten drygt 11 miljarder år 2020. Vem var det som sa att staten inte subventionerar hantverkare?
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
Då kan ju elektrikern ha idiotkunder som är gratis (sådana kunder som ingenting begriper och inte kan räkna).

Nä visst, det går ju inte att leva på för 75% av kunderna platsar ju in i den kategorin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.