52 799 läst ·
271 svar
53k läst
271 svar
Elektriker dubbelfakturerar?
Jag behöver en öl pojke.. en verkstadsflicka..Krille-72 skrev:
En kundsköterska.. Och en grov jävel till eftermarknad..
Du bor ju på landet. Kan redan se din framtida verkstad framför mig. Dreamworld ska den heta. Skrivet i Rosa neon på taket. Sen en skylt på dörren som givetvis är låst där det står ”lagning pågår”.Maskintok skrev:
När lagningen är klar kommer verkstadsflickan ut med gräsklipparen och en öl. Ingen får någonsin titta in genom dörren.
Verkstan ska helt enkelt bli mytomspunnen utan att någon vet sanningen att på insidan sker inget annat än just reparationer av maskiner.
puh! Fredagsbiran satte igång på fantasin lite väl mycket inser jag…
Glöm inte lönebidrag, verkar som att det är det viktigaste när många företag ska anställaKrille-72 skrev:
allt det där och mer finns ju redanKrille-72 skrev:
Du bor ju på landet. Kan redan se din framtida verkstad framför mig. Dreamworld ska den heta. Skrivet i Rosa neon på taket. Sen en skylt på dörren som givetvis är låst där det står ”lagning pågår”.
När lagningen är klar kommer verkstadsflickan ut med gräsklipparen och en öl. Ingen får någonsin titta in genom dörren.
Verkstan ska helt enkelt bli mytomspunnen utan att någon vet sanningen att på insidan sker inget annat än just reparationer av maskiner.
puh! Fredagsbiran satte igång på fantasin lite väl mycket inser jag…
fast det är nog jag som kommer ut i rosa overall med fredagsgroggen...
Grizzlybjörnen123 skrev:
Du har aldrig tänkt på att tandläkaren är subventionerad av staten?[/QUOTE
Nja folktandvården ligger förvisso under regionerna. Men bedriver till skillnad mot övrig vård vinstdrivande verksamhet med avkastningskrav. Viss tandvådvård som barntandvård är ju gratis för patienten. Fär får kliniken ”betalt” av regionen. Schablonen för detta är dock så lågt att barntandvård anses som förlustverksamhet. Samtidigt är de ålagda att upprätthålla den. I övrigt drar se in uppåt 2000:-/beh timme. Men det är ju då 2 vårdgivare i rummet. (Gift med tandsköterska)
Ja, barntandvård. Tandvårdsbidrag och högkostnadsskydd. Men den vanliga tandvården är inte subventionerad.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Vi får hoppas att det snart införs drönarleverans för elektriker. Senast när man är hos kunden borde man se vad som behövs och då kan man lägga en order som sedan körs ut av ett underbetalt cykelbud, behövs ingen dyr elektriker för att köra ut material.
Dessutom krävs det inte så mycket för att veta vad som brukar gå åt och ha det i bilen. 20 st Eljo Exxakt strömbrytare och dubbeluttag, 500 meter FKK i olika färger, Torix, lite slang, 5G2.5 EKK och EKLK är ju en bra grund. Sedan får man väl meddela kunden på plats att antingen tar dom standardsortimentet som finns i bilen eller så blir det att debitera en vända till grossen så får de bestämma själva.
Men jag hoppas tveklöst på drönare.
Dessutom krävs det inte så mycket för att veta vad som brukar gå åt och ha det i bilen. 20 st Eljo Exxakt strömbrytare och dubbeluttag, 500 meter FKK i olika färger, Torix, lite slang, 5G2.5 EKK och EKLK är ju en bra grund. Sedan får man väl meddela kunden på plats att antingen tar dom standardsortimentet som finns i bilen eller så blir det att debitera en vända till grossen så får de bestämma själva.
Men jag hoppas tveklöst på drönare.
Då kan ju elektrikern ha idiotkunder som är gratis (sådana kunder som ingenting begriper och inte kan räkna).
Nä visst, det går ju inte att leva på för 75% av kunderna platsar ju in i den kategorin.
Nä visst, det går ju inte att leva på för 75% av kunderna platsar ju in i den kategorin.